Babai-Mező Borka a Vépi Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskolában tanít, s bátor tettre szánja rá magát másfél éve minden bizonyítványosztás előtt: megkéri tanítványait, hogy osztályzatokkal értékeljék a munkáját.
Mint mondja: "Ha én értékelem az ő munkájukat, nekik is joguk van ugyanehhez! ;-) És valóban értékes visszajelzés".
A diákoknak 18 szempont alapján kell osztályozniuk a tanárnőt, melyek között szerepel az órák hangulata, a pedagógus rendfenntartó képessége, a tananyag érdekessé tétele, az alkalmazott módszerek változatossága, a tanár személye, empatikussága, hitelessége is.
A bizonyítvány 7 osztály 137 tanulójának értékeléséből készült el, az idei átlag pedig 3,6-ra sikeredett - az egy évvel ezelőtti, 4,1-es átlaghoz képest ez ugyan kicsit gyengébb, de Babai-Mező Borka optimista, hisz van, amiben sikerült javítania az előző évhez képest.
“Legelégedettebbek a szakmai tudásommal voltak, legelégedetlenebbek (jogosan) a "rendfenntartási" képességeimmel. Sokan tartanak őszintének és megbízhatónak, viszont a tananyag érdekessé, a módszerek változatossá tétele terén még bőven van mit tennem” - reagált a 2018-as félévi bizonyítványára.
A fejlődés mindenesetre egyértelmű a tavalyi évhez képest: egy évvel ezelőtt a rendfenntartási képességekből kis híján megbukott. Mint írta: "Komoly hiányosságaim vannak "rendteremtés" terén! Kis híjján bukás... Van még mit fejlődnöm módszertani változatosság és a tananyag érdekessé tétele terén is."
A tanárnő tavalyi bizonyítványa
Úgy tűnik, a kritikus diákok nagyon belejöttek a feladatba: az idei poszt alatt a tanárnő megjelölte az osztályzásban részt vevő tanulókat, majd "És még…" - kezdetű mondattal folytatta a felsorolást. Egyik diákja azonnal ki is javította:
Babai-Mező Borka amióta pedagógusként dolgozik, mindig kikérte diákjai véleményét arról, hogy mi tetszett illetve mi nem tetszett nekik az órákon, s javaslatokat is kért tőlük arra vonatkozóan, hogyan tehetné élvezetesebbé a tanulást számukra. Mivel sokan nem tudtak hozzászólni a témához, úgy döntött, az iskolai osztályzatokhoz hasonló lehetőséget fog nyújtani tanítványainak az értékelésre. A kapott jegyekből hasznos következtetéseket von le, s igyekszik javítani mindazon, ami - diákjai szerint - változtatásra szorul.
Ha ismersz olyan nagyszerű pedagógust, akinek szeretnél örömet okozni pedagógusnapon (június 2.) vagy az évzárón, lepd be egy különleges Pedagógusnaptárral!
A 2019/2020-as Pedagógusnaptár különleges a maga műfaján belül is: egy teljes évnyi határidőnaplón túl minden benne van, amire egy pedagógusnak szüksége lehet munkája során – legyen szó adminisztrációról, a legfontosabb adatokról, vagy épp a rábízott gyermekek önbizalmáról.
A Pedagógusnaptár lelke pedig a hozzá tervezett matricacsomag – a vidám, színes matricák segítségével dekoratív módon jelezheti saját naptárjában a tanár vagy óvónő a legfontosabb eseményeket, világnapokat, ünnepségeket, szülői értekezletet, gyerekszáj-idézeteket és még sok mást. A szépséges matricák a legszürkébb szeptemberi heteket is megtöltik élettel – ha szereted, tiszteled gyermeked tanárait vagy óvónőit, értékeld a fáradtságos munkájukat, amivel gyermeked terelgetik és tanítják nap mint nap. Lepd meg őket a naptárhoz tervezett matricacsomaggal!
A családdal töltött idő a legértékesebb…
Örökítsd meg a legemlékezetesebb közös élményeket a családi kaparós plakáton! 101 programötletet gyűjtöttünk össze, melyről bármikor ötletet meríthetsz, ha nem tudod, merre induljatok a hétvégén. Kaparjátok le azt a mezőt, amit már átéltetek - így válik a plakát az otthonotok egyre szebb, színesebb díszévé, telis-tele a közös emlékeitekkel.
Nézd meg közelebbről: Kaparós plakát - 101 családi program