Lekerülnek a rajzfilmfigurák a Lidl saját márkás reggelizőpelyheiről Nagy-Britanniában – írja a Guardian. Az áruházlánc a döntést azzal indokolta, hogy így szeretnék megkönnyíteni a szülők dolgát, akik általában a gyerekeik nyaggatása miatt veszik meg ezeket a termékeket – többnyire jobb meggyőződésük ellenére.
„Szeretnénk segíteni a szülőknek abban, hogy képesek legyenek körültekintően és egészségtudatosan vásárolni a gyermekeik számára. Tisztában vagyunk vele, milyen nehéz helyzeteket tud okozni a gyerek felől érkező nyomás vásárlás közben, ezért reméljük, hogy a rajzfilmfigurák eltávolításával elejét vehetjük az ilyen küzdelmek egy részének” – fogalmazott Georgina Hall, a Lidl társadalmi felelősségvállalási osztályának vezetője.
Cuki figurák – egészségtelen ételek
A legutóbbi brit kutatás szerint a mesehősökkel díszített édességek a legegészségtelenebbek közé tartoznak. A bevizsgált több mint 500 étel és ital 51 százaléka olyan magas cukor- és zsírtartalommal bír, hogy nem is lehet őket gyerekműsorok szünetében reklámozni a tévében. Az Action on Sugar, Action on Salt és a Children’s Food Campaign aktivistái azt szeretnék elérni, hogy a jövőben ne legyen szabad ilyen egészségtelen élelmiszerek csomagolását kedves mesehősökkel díszíteni – így talán a szigetországban is hamarosan eltűnik a polcokról a 99 százalékos cukortartalmú Peppa Malac cukorkarúd vagy a 60 százalékos cukor- és 17 százalékos telítettszírsav-tartalmú Mancs Őrjárat csokoládészelet.
Kapcsolódó cikkeink:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)