Az érdeklődési körök közti különbségek
A generációk közti különbségek megfigyelhetőek a preferált eszköz használatában, mindemellett a tartalommegosztás és az előnyben részesített platformok használatában is. Az idősebb generációk még szeretik a kézzel foghatóbb eszközökből értesülni a hírekről, legyen az újság, rádió vagy akár a televízió. Ezzel szemben a fiatalok mára már szinte csakis az online térben értesülnek a hírekről vagy az általuk keresett információkról.
Az X generáció, azaz a baby boomerek!
Ők az a generáció, akik közt jóval kevesebb a közösségi médiákat ismerő és használó személy, mint a fiatalabb korosztályoknál. Ezzel szemben viszont nagy részük egyre jobban megbarátkozott a technológiai eszközökkel, és be-be csempészték az életükbe a modern eszközöket. Ha csak egyet kellene említenem, akkor a Facebook oldala lenne az, amelyet előszeretettel használnak manapság az idősebb generációk is.
Az Y, vagyis a Millenium generáció!
Az Y generációba azok tartoznak, akik 1980 és 1994 között születtek. Ők voltak az elsők, akiknek a fiatalkorukat már érintette a digitalizáció. Magabiztosan kezelik az elektronikai eszközöket, és mindennapjaik jelentős részét kiteszi a használatuk. Mindezek mellett munkával kapcsolatos online megbeszéléseken vesznek részt, kapcsolataikat ők is applikációk segítségével tartják fent és az internetet használják információszerzésre és tájékozódásra. Ők inkább a Facebook-ot vagy a Vibert részesítik előnyben a tapasztalatok alapján.
A ‘Z’ generáció!
Ők az a korosztály, akik beleszülettek a digitális világba. Az online felületek, a közösségi terek ekkor már léteztek, így el sem tudják képzelni, milyen az, amikor nem tudnak azonnal hozzáférni a korlátlan mennyiségű információhoz. Ez a generáció az, amelyik a leginkább közel áll a technológiához és ebből kifolyólag kijelenthetjük, hogy a közösségi média platformok aktív felhasználói.
Jellemző, hogy az influenszereket, azaz a véleményvezéreket követik nyomon, illetve kapcsolatot tartanak az ismerőseikkel.
Ők az első korosztály, akik a társas interakciókat szívesebben folytatják le a virtuális térben, mintsem élőben. Ez teljesen természetes számukra, csak úgy, mint a mindennapos posztolás a social média felületeikre (pl. Instargram, TikTok) vagy saját blogot hoznak létre egy webtárhely segítségével, amely a nevük alatt fut általában, és ezeken a profilokon a különféle élethelyzetek vagy események megosztása lett a szokásuk.
Forrás: Rackhost.hu
Nyitókép: depositphotos
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)