A fiatalok visszatérnek a butamobilhoz?
A trend főleg gimnazisták, egyetemisták, fiatal felnőttek között hódít, a kamaszok még mindig inkább neveznek be a „kinek okosabb és drágább a telefonja?” - örök rangadóba.
Azonban úgy tűnik, az érettség egyik jele a környezettudatosság mellett az önkorlátozás igénye lett.
Az emberiség történetében meglehetősen ritkák azok a pillanatok, amikor nem élünk az olyan lehetőségeinkkel, amiket a technika biztosítani tud a számunkra, de valójában az emberségünkben korlátoz minket. Ez egy ilyen szép pillanat, érdemes rá felfigyelni.
A fiatalok különféle indíttatásból mondanak nemet az okostelefonokra, és fordulnak a tréfásan csak „nagyimobilnak” becézett becsukós típusok felé.
Az Y generáció gyermekkorában még nem léteztek az online közösségi terek, tehát nekik még vannak emlékeik a szabadabb életről - és ezt kívánják vissza. Sokukat zavarja az az érzet, hogy miközben fizikailag egy térben vannak az ismerőseikkel, ők a telefonjaikon másokkal beszélnek, így lényegében senki nincs ott mentálisan, ahol fizikailag. A "Z generáció" tagjai viszont valódi digitális bennszülöttek, őket inkább a kíváncsiság vezeti, tehát úgy szeretnének egy jobb világban élni, hogy hajlandóak kissé visszalépni a régi felé.
Az okostelefonoknak egyre több van a rovásán.
Ed Sheeran brit énekes már évek óta megvált a „drágaságtól”, mert stresszesnek élte meg a telefonos válaszadási kényszert. Az állandó készenlét egyenesen kiégette, depresszióssá tette.
Sokan fogalmazzák meg érvként a kütyü ellen, hogy könnyen digitális boltkórossá, vagy játékfüggővé válhatunk mellette. A digitális kultúra egy teljesen más világ, mint a valódi, és a kettő közötti állandó átjárkálás fárasztó feladat.
A diákok átlagban napi öt órát töltenek a telefonjukkal, és ezek az órák később hiányoznak a való életükből, melyben ebben az életkorban barátságokat, szerelmet kellene megélni, valós élményeket gyűjteni, tanulni, utazni.
A digitális detox-ot megkönnyíti, ha a készülék nem is alkalmas vásárlásra, chat-elésre, vagy olyan influenszerek követésére, akiknek amúgy is művi az élete. Könnyebb és egyszerűbb emoji-k és gif-ek nélkül információt megosztani, és a személyesebb érzéseket igazi, személyes beszélgetésben kifejezni, arra tartogatni. Mivel a butamobilokkal fényképezni sem lehet, nélkülük nagyobb teret kell adnunk az emlékezetnek és a fantáziának, és a városnézéskor valóban figyelmet kell szentelni az épületnek.
Az okostelefonok rengeteg figyelmet követelnek tőlünk, amiért semmi hálát nem tanúsítanak, miközben a Colosseum és a Kariatidák csak a háttérképeink lesznek, de nem látjuk meg őket.
A gyártók utána vetették magukat az új igénynek. A piacon mindig is jelen maradtak azok a flip-phone-ok, melyekkel leginkább csak telefonálni lehet, de azok az idősebb generációk elvárásaihoz alkalmazkodtak. A butamobilok iránti érdeklődés azonban felszította a dizájnerek fantáziáját, és élénk színekben pompázó, áramvonalas változatokat készülnek piacra dobni. Azon is ötletelnek már, hogyan lehetne a butatelefonokra alkalmazásokat letölteni, ami maga a marketing ördöge, a választott butaság megokosítása…
Lehet, hogy a visszalépés lesz az új előrelépés? Lehet, hogy ezek a generációk bátrak abban, hogy ki merik mondani, ha zsákutcába tévedtünk?
Vagy a butamobilok iránti az iskolai mobiltelefonleadási szabály miatt nő folyamatosan a kereslet?
Indexkép: Depositphotos.com
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)