A CsaládiNet szakértői CsaládiNet Szolgáltatás Közvetítő Kalkulátorok Hírlevél feliratkozás
SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Kreatív gondolkodást fejlesztő játékok az óvodában

- 2017-11-15
Rövid játéklista, amit az óvodás gyerekekkel játszom a kreativitásuk, kreatív gondolkodásuk fejlesztése céljából.
Kreatív gondolkodást fejlesztő játékok az óvodában
  1. Alkoss rövid történet/mesét (mikrocsoportos foglalkozás 5-6 fő ajánlott)
    A dixit nevű társasjátékból válogattam ki kedves, ugyanakkor beszédes, eseménydús képeket. Körben leültünk a gyerekekkel a szőnyegre. Kiterítettem a képeket eléjük, és arra kértem őket jó alaposan nézzék meg a képeket, egyenlőre így a szőnyegen, csak a szemükkel. A feladat az lesz, hogy mindenki választ magának egy képet, azzal elvonul a szoba bármely pontjára és kap 10 percet, hogy a képről, képhez kitaláljon egy rövid történetet, mesét, amit később elmesél a többieknek.
    / Ez a játék fejleszti a képzelőerőt, beszédre késztet, fejleszti a gyerekek kifejező készségét, mondatalkotását, összefüggő, logikus gondolkodásra késztet/
     
  2. Ha…. lennél, milyen …. lennél, és miért?
    Egyszerű, szinte bármivel behelyettesíthető játék, amit akár kis- akár nagy csoporttal egyaránt játszhatunk foglalkozás bemelegítéseként, vagy hangulati zárásként: pl. ha szín lennél, milyen szín lennél? / Gyümölcs, állat, forma, játék, ruhadarab, érzelem (!)
    / Fejleszti a képzelőerőt, szókincset, beszédre késztet, gyakoroltatja a helyes mondatalkotást, önálló gondolkodásra buzdít, megismerhetjük vele a csoport adott lelki állapotát, érzelemvilágát/
     
  3. Találd ki, mit mondhat egymásnak …? (nagycsoportosok játéka, 5-6 éves korosztály)
    Játsszunk el a gondolattal, vajon mit mondhat egymásnak: két nyuszi a mezőn, a két cipőm fűzője, a zoknik a lábaidon, stb. Találjanak ki a gyerekek is hasonlókat, majd mondjanak rá minél több lehetséges beszélgetés verziót.

    /Elvont gondolkodásra késztet, beszédre motivál, szórakoztat, elereszthetik a fantáziájukat, összefüggő, logikus gondolkodásra ösztökél/
     
  4. Tárgyak sora
    Néhány tárgyat készítünk elő vagy csak említjük őket, olyanokat, amelyek távolról emlékeztethetnek valódi vagy vélt sorsukra: szövetdarab, összegyűrt menetjegy, övcsat, leszakadt gomb, boríték külföldi bélyeggel, de üresen, egy virág, egy számla, egy patkó… Milyen képekre, milyen eseményekre emlékeztetnek ezek a tárgyak? Találjuk ki valamilyen történetet, amiben ezek a tárgyak szerepelnek, akár el is játszhatjuk!
    /Kreatív gondolkodást fejleszti, beszédre, cselekvésre késztet, szerepjátékra van lehetőség/
     
  5. Legszebb pillanat
    Találjuk ki, mi volt a tárgy életének legszebb pillanata. Íme: egy régi napernyő, gyöngyökkel kirakott kézitáska, régi érmék, egy legyező, könyvlapok között lepréselt ibolyacsokor, egy hintaszék, nádpálca, elvékonyodott pengéjű konyhai kés, régi rádió, babacipő stb.
     
  6. Találjuk ki e tárgyak legszomorúbb pillanatát is. Ne feledkezzünk meg arról az emberről, aki ezeket a tárgyakat használta!
     

A „Keressük a legkreatívabb magyar gyermeknevelő szakembereket!” pályázatra beérkezett cikk.
 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
© 2004-2021 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
A szerkesztő ajánlja