SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Újabb négy élelmiszeripari cég nem reklámoz gyerekeknek

Családinet [cikkei] - 2014-01-30
További négy élelmiszeripari nagyvállalat - a Bonbonetti, a Burger King, a FrieslandCampina és a McDonald`s Magyarország - csatlakozott az EU Vállalás magyar platformjához, vállalva, hogy nem hirdetik termékeiket olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll.

Az erről szóló dokumentumot a cégek képviselői Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke jelenlétében írták alá szerdán, Budapesten.
   
Több nagy élelmiszervállalat csatlakozott a programhoz

Az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a Magyar Márkaszövetség (MM) kezdeményezésére 2012-ben nyolc vállalat - a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Mondelez, a Mars, a Nestlé, és az Unilever - vezetői írták alá a csatlakozást az Európai Bizottság 2005-ben indított kezdeményezéséhez, az EU Vállaláshoz.
 
Bizonyos életszakaszokban gyerekek fogékonyak a külső minta követésére

Karas Monika fontosnak nevezte, hogy a reklámok világában és a reklámozó cégek identitásában mind nagyobb szerepet kapjon az ifjúság védelmét szolgáló önszabályozás és az önkorlátozás felelőssége.
    
A gyerekek bizonyos életszakaszokban különösen fogékonyak a külső minta követésére, és nagy felelősség, hogy milyen mintákkal találkoznak. Ez senki másra nem hárítható át, éppen ezért kap hangsúlyt a médiahatóság munkájában is, miként közös mozgatórugója az EU Vállalás platformhoz csatlakozóknak is, hogy a gyermekek biztonságos médiakörnyezetben nőhessenek fel - hangsúlyozta az NMHH elnöke.
 
Fontos a digitális világban rejlő veszélyek tudatosítása
   
A felelős médiakörnyezet megteremtése mellett küldetés az is, hogy a gyerekek és a felnőttek előtt minél szélesebbre tárják a digitális univerzumban rejlő lehetőségek kapuját, tudatosítva egyben az ezzel járó veszélyeket és felelősséget is - fogalmazott Karas Monika, hozzátéve: kiemelten fontosnak tartja a felnövekvő nemzedékek médiatudatosságának megerősítését.
    
Úgy vélte, az EU Vállalás tagjai büszkék lehetnek arra, hogy segítik a szülőknek abban, minél kevesebb káros hatás érje a gyermekeket a médián keresztül. A vállalás ereje az összefogásban van - mondta.

Minél több vállalatot szeretnének bevonni a programba
    
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy a szövetség igyekszik minél több tagvállalatot bevonni a kezdeményezésbe, a reklámozás önszabályozása nemcsak a tévékre, hanem az online világra és a iskolákra is vonatkozik.

Az EU Vállalás betartása az uniós tagállamokban
   
Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára ismertette az EU Vállalás tagvállalatainak monitoringjáról készítetett uniós jelentést. A hat uniós tagállamban - Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban - készült vizsgálat szerint az EU Vállalást 2013-ban a német és a francia cégek 99,8 százalékban, a magyarok 97,8 százalékban tartották be.
    
Az online területen jelenleg összesítik az adatok, előzetes becslések alapján a magyar cégek is jól teljesítettek, betartják az reklámozás önkorlátozását - jelentette ki Fazekas Ildikó.
    
Az ÖRT főtitkára kiemelte: az önkorlátozás az élelmiszerek azon csoportjára vonatkozik, amelyek nem a gyerekek étkezési igényeire szabott termékeket fedik le.

Forrás: MTI
MTI fotó: Soós Lajos

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)
Hozzászólások

LEGOLVASOTTABB

Jól szeretni - Vekerdy Tamás 10 legfontosabb tanácsa, amiket minden anyuka imádni fog, ha boldog és kiegyensúlyozott gyereket szeretne

Sokszor érezzük magunkat elveszettnek a gyereknevelés útvesztőjében. Vajon jól csináljuk? Elég jó szülők vagyunk? Mitől lesz boldog, önbizalommal teli, kiegyensúlyozott a gyerekünk? Vekerdy Tamás, a magyar gyermeklélektan legendás alakja, több évtizedes tapasztalatával és végtelen emberségével segít eligazodni ezekben a kérdésekben. "Jól szeretni - Tudod-e, hogy milyen a gyermeked?" című könyve nemcsak gyakorlatias tanácsokat ad, hanem megnyugtat, bátorít és felszabadít: nem kell tökéletesnek lennünk, csak jelen kell lennünk - és jól szeretni.

Szaunában pihentek a szülők, miközben gyermeküket újraélesztették a siklósi fürdőben

Sokk és döbbenet uralkodott el a siklósi fürdőben, amikor egy 6 éves kisfiút kellett újraéleszteni - szülei eközben éppen a szaunában tartózkodtak. A majdnem tragédiába torkolló eset a Siklósi Hírek beszámolója szerint komoly következményeket vonhat maga után.

Még jobban figyelj a fogaid egészségére menopauzában!

A változókorban lévő nőknél az ösztrogénszint csökkenése növeli a fogágybetegség kockázatát, különösen azoknál, akiknél genetikai vagy egyéb hajlamosító tényezők, például csontritkulás (oszteoporózis) áll fenn. Aki az oszteoporózis kezelésére biszfoszfonát tartalmú gyógyszert szed, az mindenképpen tájékoztassa erről fogorvosát, mert ez a hatóanyag a csont regenerációs képességét is csökkenti, ami egyes fogászati beavatkozásoknál komplikációkhoz vezethet - hívja fel a figyelmet dr. Dobos Andrea, a Semmelweis Egyetem Parodontológiai Klinikájának tanársegédje.

7 látszólag ártalmatlan szülői hiba, amik nagyon elronthatják a gyerek későbbi életét - valódi történetekkel és tanulságokkal

Sokszor azt gondoljuk, hogy a szeretetünk mindent felülír, és ha néha hibázunk is, az nem lehet akkora baj. De vajon tényleg így van? Egy népszerű Reddit-fórumban emberek százai mesélték el, milyen "ártatlan" szülői szokások hagytak bennük mély nyomot - talán épp azért, mert senki sem gondolta volna, mennyit számítanak. Ezekből a történetekből szemezgettünk, hogy együtt tanulhassunk belőlük.

Meghalt Millena Brandão, a Netflix 11 éves gyerekszínésze

Tragikus hirtelenséggel hunyt el a 11 éves brazil gyerekszínész, Millena Brandão, aki a Netflix "Sintonia" című sorozatában vált ismertté. A fiatal tehetség halálát szülei jelentették be, akik megosztották a kislány megrázó betegségtörténetét.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja