SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Újabb négy élelmiszeripari cég nem reklámoz gyerekeknek

Családinet [cikkei] - 2014-01-30
További négy élelmiszeripari nagyvállalat - a Bonbonetti, a Burger King, a FrieslandCampina és a McDonald`s Magyarország - csatlakozott az EU Vállalás magyar platformjához, vállalva, hogy nem hirdetik termékeiket olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll.

Az erről szóló dokumentumot a cégek képviselői Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke jelenlétében írták alá szerdán, Budapesten.
   
Több nagy élelmiszervállalat csatlakozott a programhoz

Az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a Magyar Márkaszövetség (MM) kezdeményezésére 2012-ben nyolc vállalat - a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Mondelez, a Mars, a Nestlé, és az Unilever - vezetői írták alá a csatlakozást az Európai Bizottság 2005-ben indított kezdeményezéséhez, az EU Vállaláshoz.
 
Bizonyos életszakaszokban gyerekek fogékonyak a külső minta követésére

Karas Monika fontosnak nevezte, hogy a reklámok világában és a reklámozó cégek identitásában mind nagyobb szerepet kapjon az ifjúság védelmét szolgáló önszabályozás és az önkorlátozás felelőssége.
    
A gyerekek bizonyos életszakaszokban különösen fogékonyak a külső minta követésére, és nagy felelősség, hogy milyen mintákkal találkoznak. Ez senki másra nem hárítható át, éppen ezért kap hangsúlyt a médiahatóság munkájában is, miként közös mozgatórugója az EU Vállalás platformhoz csatlakozóknak is, hogy a gyermekek biztonságos médiakörnyezetben nőhessenek fel - hangsúlyozta az NMHH elnöke.
 
Fontos a digitális világban rejlő veszélyek tudatosítása
   
A felelős médiakörnyezet megteremtése mellett küldetés az is, hogy a gyerekek és a felnőttek előtt minél szélesebbre tárják a digitális univerzumban rejlő lehetőségek kapuját, tudatosítva egyben az ezzel járó veszélyeket és felelősséget is - fogalmazott Karas Monika, hozzátéve: kiemelten fontosnak tartja a felnövekvő nemzedékek médiatudatosságának megerősítését.
    
Úgy vélte, az EU Vállalás tagjai büszkék lehetnek arra, hogy segítik a szülőknek abban, minél kevesebb káros hatás érje a gyermekeket a médián keresztül. A vállalás ereje az összefogásban van - mondta.

Minél több vállalatot szeretnének bevonni a programba
    
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy a szövetség igyekszik minél több tagvállalatot bevonni a kezdeményezésbe, a reklámozás önszabályozása nemcsak a tévékre, hanem az online világra és a iskolákra is vonatkozik.

Az EU Vállalás betartása az uniós tagállamokban
   
Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára ismertette az EU Vállalás tagvállalatainak monitoringjáról készítetett uniós jelentést. A hat uniós tagállamban - Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban - készült vizsgálat szerint az EU Vállalást 2013-ban a német és a francia cégek 99,8 százalékban, a magyarok 97,8 százalékban tartották be.
    
Az online területen jelenleg összesítik az adatok, előzetes becslések alapján a magyar cégek is jól teljesítettek, betartják az reklámozás önkorlátozását - jelentette ki Fazekas Ildikó.
    
Az ÖRT főtitkára kiemelte: az önkorlátozás az élelmiszerek azon csoportjára vonatkozik, amelyek nem a gyerekek étkezési igényeire szabott termékeket fedik le.

Forrás: MTI
MTI fotó: Soós Lajos

LEGOLVASOTTABB

Súlyos mérgezést okozhat - egyre több kamasz használ ilyet

Bár tüdőrákot nem, de gyors nikotinmérgezést okozhat a snüssz. Egyre többen használják, miközben a rövid- és hosszú távú veszélyek sokak előtt ismeretlenek.

5 mondat, amit minden fiúnak hallania kell a szüleitől: így lesz belőle empatikus és magabiztos férfi

Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke bátor, önazonos és kiegyensúlyozott felnőtté váljon — ám a fiúgyermekek nevelésében is sok beidegződés él, amelyek az érzések elfojtását, a teljesítménykényszert vagy a hibák kerülését erősítik. Pedig a fiúk is vágyják, hogy megértsék, szerethetőek önmagukért, nem csak az eredményeikért vagy erősségükért. Ezek a szülői mondatok idővel belső hanggá válnak, és meghatározhatják, hogyan látják önmagukat egész életük során.

Autizmus-szerű tünetek az óvodásoknál: A korlátlan kütyüzés veszélyei

"A mai óvodáskorúak nem tudnak olyan nyelvi szinten teljesíteni, mint az 5 évvel ezelőtti óvodások" - figyelmeztet egy friss magyar kutatás. A szakemberek szerint már bölcsődés korban kütyüznek a gyerekek, és ezt súlyos fejlődési problémák követik. De visszafordítható-e a folyamat? Mikortól kell aggódni?

Régi tévhit dőlhet meg a mogyorófélékről

A magvak fogyasztása, tünetmentes időszakban, nem növeli az egyik gyakori vastagbélgyulladás, az ún. divertikulitisz kockázatát, sőt akár enyhén csökkentheti is - derül ki a Semmelweis Egyetem friss tanulmányából. A kutatók kb. 800 ezer ember adatait elemezték, hogy kiderítsék: indokolt-e a régen sokszor hangoztatott tanács, miszerint a betegségben szenvedőknek kerülniük kell a mogyoróféléket - vagy ez csupán városi legenda.

Eltűnt egy tizenöt éves holland lány Pápáról

Egy 15 éves holland származású lány, Seline Engelina Marie Louis Kerseboom tűnt el Pápán november 10-én, akinek felkutatásához a rendőrség a lakosság segítségét kéri. A tinédzser az otthonából távozott ismeretlen helyre, telefonon azóta sem elérhető, eltűnése óta semmilyen hír nincs róla.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja