Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Jó napot kívánok! Nekem olyan kérdésem lenne, hogy a passziv gyeden lévőknek jár e az adójóváírás? 2003. március 24-től volt 2006 másrcius 30.ig munkaviszonyom cégemmel. Kislányom 2006 február 22 én született meg. A munkaviszony a Tgyás folyósítása alatt szünt meg. A cég most azt mondja, hgy nem jár nekem az adójóváírás. Tényleg így van? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel:
Szakértői válasz

A gyed akár aktív, akár passzív, akár olyan jogviszonyban álló kapja, aki egyébként nem jogosult rá (egyéni, társas vállalkozó), szja szempontjából bérjövedelem és mint ilyen, jár rá az adójóváírás. Ha a munkáltató ezt nem tudja, ne bízd rá az adóbevallásodat, hanem készítsd el magadnak és vedd igénybe, mert jár. A 4. sorba kell írni, a kitöltő program számolja is utána az adójóváírást. "Aktív" gyed az 1. sorba jön, az is bérjövedelem, csak így különböztetik meg őket, hogy más sorba kell írni, de mindkettő után jár az adójóváírás. Olvasd el a kitöltési útmutatót.

Szakbarbár2007. 02. 20. 08:51Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.