Olvasói kérdés
Tisztelt szakértő!
Katás vállalkozó fodrász vagyok. Lombik programmal két babát várok 2019. 04. 22.-re vagyok kiirva. Kérdésem az lenne, hogy még van e rá mód hogy esetleg nagyobb csedet, gyedet kapjak, ha esetleg alkalmazasba át tudnám jelenteni magam? Vagy van e bármilyen megoldás ami az időbe belefér? Válaszát előre is köszönöm!
Katás vállalkozó fodrász vagyok. Lombik programmal két babát várok 2019. 04. 22.-re vagyok kiirva. Kérdésem az lenne, hogy még van e rá mód hogy esetleg nagyobb csedet, gyedet kapjak, ha esetleg alkalmazasba át tudnám jelenteni magam? Vagy van e bármilyen megoldás ami az időbe belefér? Válaszát előre is köszönöm!
Szakértői válasz
Megoldás 1: munkaviszony legalább bruttó 300.000-es bérrel, akár nagyon rövid munka után már el is mehetsz táppénzre, az már nem befolyásol semmit, az ellátások csak a munkaviszonyban kapott és csak bérből számolódnak. Ebből így maximális körüli gyed tudna lenni. A vállalkozást előtte jobb lenne megszüntetni, nem csak szüneteltetni, mert ez az egyik legproblémásabb helyzet mostanában. A táppénz harmadát a munkáltató fizeti, ezzel számolni kell.
Megoldás 2: vállalkozás megszüntet, legalább 31 napra álláskeresési járadék, megbízás vagy bármilyen pici részmunkaidős munkaviszony máshol, majd újra ev, de normál adózással, legalább 30 napra legalább 300.000 Ft-os ún. vállalkozói kivéttel, utána táppénz, szintén nem befolyásol semmit - viszont ott nem kell fizetni a járulékot és magad után a táppénz hozzájárulást sem.
Fontos, hogy a két vállalkozás között legyen valamilyen biztosítási jogviszony, mert nem csak arra kell figyelni, hogy legalább 31 nap legyen a két vállalkozás között, de arra is, hogy 1-1 jogviszony vége és a következő eleje között ne legyen 30 napnál több, ez ugyanis megakadályozná, hogy sokáig és sokszor annyi táppénzt kaphass.
Megoldás 2: vállalkozás megszüntet, legalább 31 napra álláskeresési járadék, megbízás vagy bármilyen pici részmunkaidős munkaviszony máshol, majd újra ev, de normál adózással, legalább 30 napra legalább 300.000 Ft-os ún. vállalkozói kivéttel, utána táppénz, szintén nem befolyásol semmit - viszont ott nem kell fizetni a járulékot és magad után a táppénz hozzájárulást sem.
Fontos, hogy a két vállalkozás között legyen valamilyen biztosítási jogviszony, mert nem csak arra kell figyelni, hogy legalább 31 nap legyen a két vállalkozás között, de arra is, hogy 1-1 jogviszony vége és a következő eleje között ne legyen 30 napnál több, ez ugyanis megakadályozná, hogy sokáig és sokszor annyi táppénzt kaphass.