Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Tisztelt Szakértő.
Amennyiben a CSED lejártát követően (amit én veszek igénybe a 4 órás munkaviszonyom alapján), a GYED-et a férjem igényli az ő 250.000-es fizetésével, én otthon maradhatok a gyermekkel vagy vissza KELL mennem dolgozni?
Ilyen esetben a munkáltatómnak illik-e (kötelező-e) bejelenteni hogy papíron a férjem fizetéséből kapjuk a GYED-et? Vagy nincs hozzá köze? Nem vagyok benne biztos, de lehet hogy a munkahelyem kifizetőhely, így észrevennék szerintem.
Természetesen én maradok otthon a picivel, csak a jobb ellátás érdekében lenne a férjem GYED-en, ő ugyanúgy dolgozna tovább.
Ezzel kapcsolatban az is érdekelne, hogy a GYED Extra esetében lehet-e a fizetést és a GYED-et külön bankszámlára kérni? Erre van vmi szabályozás?
Ez idő alatt tudom, hogy nem ketyeg a szolgálati időm és a 7050-et kéne fizetnem, de mivel vissza van fél évem az egyetemen így a baba fél éves korától (kb pont akkor járna le a CSED-em és apa lenne GYED-en) visszamennék folytatni a tanulmányaimat.
Ez így helytálló ebben az esetben?
Szakértői válasz
A fizetés nélküli szabadság megillet, erre az időre viszont nem muszáj megigényelni a gyedet. A munkáltatónak akár kifizetőhely, akár nem, tudnia kell róla, hogy kapod-e az ellátást, vagy sem, mert tudnia kell, hogy fennáll-e a biztosítási jogviszonyod vagy szünetel. Van havi bevallás/adatszolgáltatás, amiben mindenkiről rengeteg adatot kell jelentenie, többek között ezt is. Ha szünetel a biztosításod, mert ha nem Te veszed igénybe a gyedet, akkor ez történik, akkor a szünetelés kezdetét és végét külön is be kell jelentenie. Ahogy azt Te is írtad, erre az időre nincs szolgálati időd sem és fizetni kell a havi 7.050 Ft-os egészségügyi szolgáltatási járulékot. Ezt addig kell fizetni, amíg nem keletkezik bármi miatt jogosultságod. Ha nappali tagozatos leszel, akkor ilyenként jár az egészségügyi ellátás, úgyhogy akkor a félév végét követő 45. napig nem kell majd fizetni az egészségügyi szolgáltatási járulékot.

Ha a férjed gyedét a munkáltatónál működő kifizetőhely folyósítja, akkor max csak abban az esetben asszisztálnak a kétfelé utaláshoz, ha nagyon jó fejek - és ha el tudják különíteni a két nettót, nem minden program/kolléga alkalmas erre... - , mert semmi nem kötelezi rá őket, hogy extra kívánságokat teljesítsenek. Ha nem kifizetőhely a cég, akkor az igénybejelentőn bármilyen számlaszámot meg lehet adni.
Szakbarbár2016. 10. 01. 12:325 / 5 olvasói értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.