Molnár Anita

Molnár Anita

Adótréner, családi adótanácsadó
Magánszemélyek, családok adóügyeire specializáltam magam. Lakáskiadás, szállásadás, családi kedvezmény, adóbevallás készítés miatt fordulnak leggyakrabban hozzám az ügyfeleim.

Elérhetőségeim:
Honlap: http://tudatosadozo.hu/
Blog: http://tudatosadozo.hu/blog/

Ezt is érdemes megnézned:
1. Lakáskiadás tréning: http://tudatosadozo.hu/hosszutavu-lakaskiadas-adozasa-trening

← Összes kérdés

örökölt ingatlan eladása utáni adó kiszámítása

Olvasói kérdés
Kedves Anita!
Eladunk egy öröklött házat, telekkel. 4 éve örököltük szülöktöl.
12 M érték esetén mennyit kell leadózni ebböl?
15% az adó, de mivel 4 év eltelt, ez hogy alakul?
Köszönöm, Edi
Szakértői válasz
Kedves Édi!
Az eladási árként kapott 12 M-ból le lehet vonni a a megszerzésre fordított összeget, és az ezzel összefüggő más kiadásokat. Szülői örökség esetén a hagyatékban meghatározott értéket tekintjük szerzéskori értéknek. Ha a hagyatéki érték 12 millió Ft-nál több, akkor nem keletkezett jövedelem, ilyenkor egyáltalán nem kell adót fizetni.
Ha a levonás után marad még, akkor ezt az összeget csökkenteni lehet a birtokban tartás évei alapján.

A kérdésben nem adtad meg, hogy melyik évben adtátok el az ingatlant. Ha 2016-os eladásra vonatkozik a kérdésed, akkor a csökkentés mértéke így alakul:

2012-ban örökölt ingatlan esetén:30%-a a jövedelem
2013-ban örökölt ingatlan esetén:60%-a a jövedelem
2014-ban örökölt ingatlan esetén:90%-a a jövedelem

Az így kiszámított jövedelem 15%-a lesz a megfizetendő személyi jövedelemadó.
Molnár Anita2017. 05. 06. 17:53Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.