Olvasói kérdés
Kedves Molnár Anita!
A "Válás után igényelheti-e az apa a családi kedvezményt?" című cikkel kapcsolatban kérdezem: Ha nem felváltva gondozás lett a válás vége hanem "csak" közös felügylet akkor mi kell ahhoz hogy a bírói döntés megváltozzon (annak érdekében hogy az adókedvezményt mindkét fél igénybe tudja venni"? Ha az elvált felek úgy mennek oda a bíróhoz hogy a felváltva gondozásba mindketten belemennek akkor az elég vagy újrafelvételi kérelem szükséges?
Tisztelettel várom válaszát.
A "Válás után igényelheti-e az apa a családi kedvezményt?" című cikkel kapcsolatban kérdezem: Ha nem felváltva gondozás lett a válás vége hanem "csak" közös felügylet akkor mi kell ahhoz hogy a bírói döntés megváltozzon (annak érdekében hogy az adókedvezményt mindkét fél igénybe tudja venni"? Ha az elvált felek úgy mennek oda a bíróhoz hogy a felváltva gondozásba mindketten belemennek akkor az elég vagy újrafelvételi kérelem szükséges?
Tisztelettel várom válaszát.
Szakértői válasz
Kedves Anna!
2017. január 1-jétől módosul a Cst. 9. § (4) bekezdése, amely a felváltva gondozott gyermekre vonatkozó szabályt tartalmazza.
A rendelkezés szerint a szülőknek 2017-től már nem szükséges a bírói döntés arról, hogy a felváltva gondozott gyermek után 50-50 százalékban jogosultak legyenek a családi pótlékra. Ezentúl elegendő egy közös nyilatkozat benyújtása arról, hogy a gyermek gondozását, nevelését saját háztartásaikban felváltva biztosítják.
Amennyiben a nyilatkozat alapján 50-50 százalékban jogosultak a családi pótlékra, akkor a családi kedvezményt is az Szja törvény 29/B. § (1e) bekezdése („50 százalékos” szabály) alapján érvényesíthetik.
2017. január 1-jétől módosul a Cst. 9. § (4) bekezdése, amely a felváltva gondozott gyermekre vonatkozó szabályt tartalmazza.
A rendelkezés szerint a szülőknek 2017-től már nem szükséges a bírói döntés arról, hogy a felváltva gondozott gyermek után 50-50 százalékban jogosultak legyenek a családi pótlékra. Ezentúl elegendő egy közös nyilatkozat benyújtása arról, hogy a gyermek gondozását, nevelését saját háztartásaikban felváltva biztosítják.
Amennyiben a nyilatkozat alapján 50-50 százalékban jogosultak a családi pótlékra, akkor a családi kedvezményt is az Szja törvény 29/B. § (1e) bekezdése („50 százalékos” szabály) alapján érvényesíthetik.