A 6 és fél éves unokám mivel még egy évet nem maradhat oviba, muszáj sajnos iskolába menni szeptembertől ,11 kg és 102 cm magas -ami valószinűleg egy betegség miatt van/amire én jöttem rá,bár nem vagyok eü-ban jártas/ Russel szilver színdroma - ez egy növekedéssel kapcsolatos betegség ami kezelhető, nem észbeli probléma. Nekem is ez van 65 éves vagyok 145 cm /főiskolai diplomám van, osztályvezető-helyettesként dolgoztam, már nyugdíjas vagyok/ Az unokámat azért akarják gyépére küldeni,mert a feladatokat nem akarja megcsinálni, nem sokáig tud figyelmi, és így nyilván alacsony IQ jön ki, / megjegyzem az én koncentráló képességemet is mérték pár éve kb.2-3 percnél nem több/ sok mindent meg tud csinálni de nem akarja. Véleményem szerint ha 65 év alatt nem sikerült a koncentráló képességemet növelni, akkor valószinűleg később nem sem fog sikerülni. Az óvodába fejlesztik,de szörnyű nagy bélyeget nyomnak rá, hogyha gyépés iskolába küldik. Még annak ellenére is,hogy normál iskolába jár ,de mivel gyépés tanárok is segítik olyan bizonyitványt adnak / megkérdeztem/,hogy a normál iskola pecsétje mellé odaírják ,hogy EGYMI tanrend szerint. Ezt minden pedagógiával foglalkozó ember tudja/más is tudja,hogy gyépé/ A logopédus beszél hozzá /és úgy ahogy Én is teszem, 2 perc múlva feláll és otthagyja, mással kezd játszatni,/ bár a logopédus felszólításáéra folytatja meg sem nézi,hogy mit rajzol csak valamit,mert feltehetőleg unja./Én is ezt a levelet kb 10 szeri nekifutásra írom meg/ A wikipédián megnéztem,hogy az enyhén értelmi fogyatékos 70-84 iQ. Megjegyzem a férjemnek is és az unokám anyjának is kb. 8O IQ-ja mindketten középiskolai érettségivel rendelkeznek. Úgy gondolom, a koncentráció hiány ez alkat és gén kérdése. Kérdésem,hogy mit tudunk tenni az ellen,hogy ne gyépébe menjen illetve ne olyan tanrendet tanítsanak ami gyépés? Köszönöm,hogy elolvasta a kérdésem.