Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Kedves Szakbarbár!
2010.03.01-én teljes munkaidőbe elhelyezkedtem (előtte Gyesen voltam első gyermekemmel)
2013. 02.11-én megszületett második gyermekem
2014.02.28-án megszűnt korábbi munkaviszonyom
Jelenleg passzív Gyed-en vagyok, és a kistesót szeretnénk. Szeretném tudni mi lenne számomra a legideálisabb helyzet, hogy az ellátások újra minél kedvezőbb összeggel járjanak a harmadik gyermek után? Egy ismerős szerint a passzív Gyed ideje beleszámít a 2 év alatt megszerzendő 365 napba, de a folyósítandó összegek mértéke attól függ mennyi munka- / biztosított viszonyom lesz a harmadik gyermek születéséig – ez valóban így van? Milyen munkaidőbe és milyen összeggel kellene elhelyezkednem, hogy minimum nettó 60-70000Ft Gyás-t kapjak? Hogy számít majd be a 4, 6, 8 órás munkaidő a nyugdíjamba? A munkáltatót mekkora fizetés határig, milyen kedvezmények illetik meg ha Gyed-en, Gyes-en levő kismamát foglalkoztat?Az ismét dolgozó kismamától ugyanazon járulékokat vonják mint bárkitől aki munkaviszonyba van?Köszönettel, Pongráczné
Szakértői válasz
A passzív gyed a következő tgyáshoz beszámít az előzetes biztosításba, de a gyedhez, ami a fontosabb, mert hosszabb ideig jár, abba már nem.
Munkaviszony minél hamarabb, bruttó 210.000-es bér, 1 hónap munka után vissza gyedre: beláttad, hogy nem megy együtt az anyaság és a munka. A munkaviszony marad, csak gyermek otthoni gondozásához kért fizetés nélküli szabadságon leszel. A következő tgyás és gyed alapja az itteni bér. Ha ez kicsúszik a számítási időszakból, mert 2016-ban (esetleg táppénz beiktatása után) szülnél , akkor meg a szerződés szerinti bér, amiből szintén kellemes ellátás van.

Gyed, gyes mellett dolgozó kismama minden adót, járulékot ugyanúgy fizet. A munkáltató a gyed vagy gyesfolyósításról szóló igazolás birtokában 2 évig 100.000-ig nullázni tudja a fizetnivalót (további 1 évig kedvezményes) efölött ugyanannyi, mint egy nem kismamánál.
Szakbarbár2014. 10. 31. 14:22Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.