Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Kedves Szakbarbár!
Köszönöm gyors válaszát. Rendben van, hogy a GYED passzív jogon is jár, (2012.12.1-jén született gyermek után) de korábbi válasza alapján bölcsődei ellátás mellett nem, amennyiben nem dolgozom. Emiatt kérdeztem, hogy mi van akkor, ha a munkahely-váltás miatt esetleg lesz pár hét szünet a szabadság lejárta és az új helyen történő munkába állás között (nem ez a terv, de attól még előfordulhat).
Szeretném megkérdezni azt is, hogy a jelenlegi jogszabályok védik-e a munkába visszatérő kismamát vagy előfordulhat, hogy elküldenek, amint jelzem "visszatérési" szándékomat? Bár a szabadságaimat akkor is ki kell fizetniük, de nekem fontos lenne, hogy inkább letölthessem, mert így aktív a munkaviszony azalatt, ameddig beszoktatom a gyereket a bölcsődébe. Egy új helyen nem lenne szerencsés ezzel indítani.
Jól tudom, hogy visszatérés után 2 évig nem kell utánam járulékokat fizetni a munkáltatónak?
Utolsó kérdésem pedig az lenne, hogy van egy "alvó" Kft-nk a férjemmel, amiben ügyvezető vagyok. Úgy tudom, 8 órás alkalmazotti viszony vagy GYED mellett nem kell emiatt járulékokat fizetnem. Mi van akkor, ha 6 órás lesz a munkaviszonyom, akkor van-e bármilyen járulékfizetési kötelezettségem a Kft-beli tisztségem miatt, ha onnan egyébként nincs fizetésem.
Elnézést a túl sok kérdésért, és előre is köszönöm a válaszokat!
Szakértői válasz
Állapodj meg az új munkáltatóval, ezután számold ki a régivel, hogy mikortól kell elkezdeni kiadni a szabadságot úgy, hogy az pont az új helyre belépést megelőző nappal teljen le. A szabadság időszakára kell időzíteni a beszoktatást.

Semmilyen felmondási védelem nincs munkába visszatérő kismamának. Az első nap közölhető a felmondás és a felmondási idő végén megszűnik a munkaviszony.

Nincs olyan, hogy 2 évig 0 járulék. 1 évig teljes munkaidőnél az első 100.000 Ft után mentesül a munkáltató a járulékfizetés alól, a következő évben pedig eddig a határig kedvezményes járulékot fizet. Részmunkaidő esetén a mentesített/kedvezményes alap arányosan kevesebb, 6 óránál 75.000 Ft.
A saját cégben a járulékfizetés attól függ, hogy tulajdonos is vagy-e és hogy milyen jogviszonyban ügyvezetsz. Ez 3 féle is lehet, hadd ne tekintsük át mind a 3-at.
Szakbarbár2014. 07. 29. 12:493 / 5 olvasói értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.