Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Tisztelt Szakértő!
Azt szeretném kérdezni,hogy a családi kedvezményre mikor kell bejelenteni a munkáltatonál ,hogy terhes vagyok?A Terhesség 90 edik napján pontosan,vagy előtte kell pár nappal,hogy már a következő fizetésnél bele tudják számolni ezt a családi kedvezményt.Hogyha később szolok,pl.120 adik napon,hogy terhes vagyok , akkor visszamenőleg is megkaphatom ezt a kedvezményt?És milyen orvosi papirok szükségesek a terhesség igazolására?kérjek erre a célra külön papirt az orvostol,vagy valamilyen nyomtatványt kell kitöltenie az orvosnak,amelyet a munkáltatom ad ki?
És még az egyszeri anyasági támogatásrol érdeklődnék,hogy a 12 edik hétig megkell jelenni ugy hallottam a körzeti nőgyogyásznál,ahoz hogy megkaphassa az anya szülés után az önkormányzattol.Én már egyszer megjelentem a körzeti orvosnál,de nem adott semmilyen papirt arrol ,hogy megjelentem nála,csak a számitogépibe könyvelt be az asziszens nője,és azt mondta hogy a 10 edik héten majd menjek visza.Nekem semmi teendőm nem lessz ezzel az egyszeri támogatással,mindent a körzeti orvos intéz el?vagy én is valami papirokat kell leadjak az önkormányzathoz ezt megigényelni?
Várom mielőbbi válaszát!
Szakértői válasz
Annak a hónapnak az első napjától kérheted a családi kedvezményt, amelyikben betöltöd a 9. napot. Ha ez a hó végére esik, akkor is lehet már tudni korábban, hogy mikor lesz, úgyhogy már a hó elején-közepén lehet tölteni hozzá a nyomtatványt, hogy számfejtésig biztosan feldolgozzák. A munkáltatónak csak ez a nyilatkozat kell, az orvosi igazolás nem, azt Neked kell megőrizni a bevallással együtt, vagy ha a munkáltató csinálja a bevallást, akkor majd oda kell neki adni, de ez csak jövőre lesz.

A munkáltató visszamenőleg nem valószínű, hogy figyelembe veszi a kedvezményt, mert ezt technikailag nem biztos, hogy a legegyszerűbb kivitelezni, én megcsinálom, ha valakinél ez a helyzet, de pl ahol bérmunkában bérszámfejtenek, ott nem hiszem, hogy akarnának ezzel vacakolni. Az év közben nem érvényesített kedvezmény utólag, a bevallásban érvényesíthető.

Az anyasági támogatáshoz nincs ilyen eőírás, hogy a 4 terhesgondozáson részvételből egyiknek vagy másiknak mikor kell lennie. Összesen legyen 4 pecsét a kiskönyvben, hogy erről tudjanak igazolást adni, általában a zárójelentéssel együtt automatikusan kiadják. Az egyszeri anyasái támogatást a szülés után a MÁK-nál kell igényelni, a családi pótlékkal együtt.
Szakbarbár2014. 04. 17. 09:334 / 5 olvasói értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.