Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Üdvözlöm!
Lenne egy pár kérdésem,a párom mostanába éjszakánként rosszul van nagyon fáj a feje és hányik,elkellene menjen kivizsgálásra.De megszünt a munkahelye,és utánna 3 hónapig munkanélküli járandoságot kapott,de január 18 -án lejárt ez is,és azota nem kap semmit,nem is talált munkát sem,és igy most gondolom megszünt a tb jogosultsága is.
Beadta a kérelmet az önkormányzathoz szociális tb ellátásra rászorultságból,de még az ügy folyamatban van,és nem is biztos hogy megfogja kapni a rászorultságbol a tb jogosultságot.
Most ha ne adj Isten rosszabbul lenne és mentőt kellene hivni hozzá,vagy dr hoz menne kivizsgálásra,akkor sokba kerülne neki ezeket az ellátásokat kifizetni?
Szakértői válasz
Az álláskeresési járadék vége után 45 napig, március 4-ig még jár neki az egészségügyi szolgáltatás. Ezt követően kellene csak rendezni, amíg a járási hivatal meg nem állapítja az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságát, addig a NAV-nál napi 227 Ft (havi 6.810 Ft) egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésével. Be kell menni az adóhivatalba, ki kell tölteni a 14T1011-es nyomtatványt, erre rögtön zöldítik a lámpát és ha nem fizeti, az nem egészségbiztostási, hanem adóbehajtási kérdés.

Amíg ezek nem rendeződnek, az orvos addig is és nem sürgős esetben is ingyen ellátja és a gyógyszer is ugyanolyan támogatással jár, mintha rendben lenne a jogviszonya. Sem a vizsgálat előtt, sem utána nem kell fizetni a szolgáltatás tényleges költségét, amit meg kell fizetni, az a havi 6.810 Ft-os egészségügyi szolgáltatási járulék. Ez egy átalány, fix összegű, akkor is ennyi, ha több komolyabb beavatkozás/kezelés történik és akkor is, ha 10 évig nem megy orvoshoz.

Az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megállapítása automatikus, tehát ha megfelel a feltételeknek, akkor megállapítják, ha nem, akkor pedig nem, mérlegelés vagy méltányosság nincs. Akkor felel meg a feltételeknek, ha a családban az 1 főre eső jövedelem nem több, mint 34.200 Ft és ha családnak nincs vagyona. Vagyonnak az ingatlan és az autó minősül, ha az értékük külön-külön több, mint 855.000 vagy együtt több, mint 2.280.000 Ft, de azt az ingatlant, amiben éltek, nem kell beleszámítani.
Szakbarbár2014. 02. 27. 11:12Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.