Olvasói kérdés
Tisztelt Szakbarbár!
2013. január 05-én született második kislányom, tehát jelenleg TGYÁS-on vagyok.
2012 szeptembertől 2 gyermek (3 éves kislányom és az akkor még magzatnak számító gyermekem) után igényeltem családi adókedvezményt.
Tavalyi éves jövedelmem 1663354 Ft volt. A férjem havi bruttó 140.000 Ft-tal van bejelentve (új munkahelyén januártól).
Februárban visszapostáztam az OEP-nek, hogy én szeretném igényelni a 2 gyermek után az adókedvezményt, de lehet érdemesebb lenne lemondanom, mert csak 6940 Ft plusz utalást kaptam (gondolom ez lehetett az adókedvezmény)
Kérném segítsen: melyikünknek érdemes igénybe venni a családi adókedvezményt? Mi a legoptimálisabb megoldás számunkra?
Minden jót kívánok!
Köszönettel, üdvözlettel:
Nikolett
2013. január 05-én született második kislányom, tehát jelenleg TGYÁS-on vagyok.
2012 szeptembertől 2 gyermek (3 éves kislányom és az akkor még magzatnak számító gyermekem) után igényeltem családi adókedvezményt.
Tavalyi éves jövedelmem 1663354 Ft volt. A férjem havi bruttó 140.000 Ft-tal van bejelentve (új munkahelyén januártól).
Februárban visszapostáztam az OEP-nek, hogy én szeretném igényelni a 2 gyermek után az adókedvezményt, de lehet érdemesebb lenne lemondanom, mert csak 6940 Ft plusz utalást kaptam (gondolom ez lehetett az adókedvezmény)
Kérném segítsen: melyikünknek érdemes igénybe venni a családi adókedvezményt? Mi a legoptimálisabb megoldás számunkra?
Minden jót kívánok!
Köszönettel, üdvözlettel:
Nikolett
Szakértői válasz
Ahhoz, hogy valaki akár tgyásból, gyedből, akár bérből teljes egészében ki tudja használni a 2 gyerek utáni családi kedvezményt, legalább bruttó 125.000 Ft jövedelem kell. Ha az A Te tgyásod jóval ezalatt van, ezért praktikusabb, ha apuka kéri a kedvezményt, mert ő egyedül is simán igénybe tudja venni. Ehhez újra ki kell tölteni a nyomtatványt és le kell adni mindkét helyen. Ami januárra és februárra "bennragadt",azt pedig majd jövőre a bevallásnál tudjátok visszaigényelni.