Olvasói kérdés
Tisztelt Szakbarbar!
Korábban már írtam Neked, köszönöm szépen a korrekt választ. Most szeretném pontosítani a kérdésemet.
Első gyermekünkkel 2013. február 25-ére vagyok kiírva. 3 éve dolgozom jelenlegi munkahelyemen, határozatlan idejű szerződésem van.
Tavalyi adóbevallásom alapján a munkaviszonyból származó bérjövedelmem 3.064.158,- Ft volt. (gondolom ebben a cafeteria juttatások is benne vannak) Havi bruttó munkabérem 142.000,- Ft volt, éves jutalmam pedig 700.000,- Ft. Első kérdésem az lenne, hogy mennyi lenne a táppénzem a családi kedvezményt is beleszámítva (jövő hónapban megyek el)? A táppénzt az előző naptári év alapján számolják?
Idei éves havi bruttó munkabérem 175.000,- Ft Jutalmam pedig bruttó 200.000,-Ft (cafeteria juttatás 300.000,- Ft) Kérdésem az lenne még, hogy mennyi tgyásra és mennyi gyedre leszek jogosult a fenti jövedelmek alapján családi kedvezményt is figyelembe véve?
Előre is köszönöm szépen válaszod!
Schmidt Angéla
Korábban már írtam Neked, köszönöm szépen a korrekt választ. Most szeretném pontosítani a kérdésemet.
Első gyermekünkkel 2013. február 25-ére vagyok kiírva. 3 éve dolgozom jelenlegi munkahelyemen, határozatlan idejű szerződésem van.
Tavalyi adóbevallásom alapján a munkaviszonyból származó bérjövedelmem 3.064.158,- Ft volt. (gondolom ebben a cafeteria juttatások is benne vannak) Havi bruttó munkabérem 142.000,- Ft volt, éves jutalmam pedig 700.000,- Ft. Első kérdésem az lenne, hogy mennyi lenne a táppénzem a családi kedvezményt is beleszámítva (jövő hónapban megyek el)? A táppénzt az előző naptári év alapján számolják?
Idei éves havi bruttó munkabérem 175.000,- Ft Jutalmam pedig bruttó 200.000,-Ft (cafeteria juttatás 300.000,- Ft) Kérdésem az lenne még, hogy mennyi tgyásra és mennyi gyedre leszek jogosult a fenti jövedelmek alapján családi kedvezményt is figyelembe véve?
Előre is köszönöm szépen válaszod!
Schmidt Angéla
Szakértői válasz
A kafetéria nem számít bele sem az adóbevallásban szerepeltetendő jövedelembe, sem az ellátások alapjába. A jutalom beszámítása attól függ, hogy mikor fizették ki, mert ha 2011-re járt, de a decemberi bérrel együtt számfejtették és azt csak január elején fizették ki, akkor egészségbiztosítási ellátás szempontjából 2012-es jövedelem. Nagy összegről van szó, tisztázzuk, mielőtt számolnék.