Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Tisztelt szakértő!
Második gyermekemmel vagyok itthon ,december 20.ig Tgyáson leszek utána Gyed és Gyes.A cég ahová vagyok bejelentve küldte az OEP hez a Tgyás igénylést.Én kértem a családi adókedvezmény 2 gyerekre és az adójóváírást.84600 Ft-ból számolták az ellátást.(Tgyás).Közben többször kaptam az OEP-TÓL levelet ,hogy hiánypótlást kell beküldnöm és attól félek ,hogy a papírjaim elkeveredtek.58200 körül kaptam Tgyást.Ön szerint ez igy jó?Tgyást a cég számolja vagy az OEP?Tgyás,Gyed kalkulátorok ami netten vannak ,ha megadom a 84600.ot ugyan ennyi jön ki 58200.Akkor hol van az adójóváírás és a családi adókedvezmény?vagy nem férek bele abba a kategóriában?
Előre is köszönöm a segítséget.
Minden jót kívánok.
Tisztelettel Gyurka Ibolya.
Szakértői válasz
84.600-ból számított tgyás 30 napra bruttó 59.220 Ft, ennek az adótartalma kedvezmények nélkül 12.033 Ft, 31 napra bruttó 61.195 Ft, aminek a számított adója 12.434 Ft. A számított adóból lehet a kedvezményeket levonni olyan sorrendben, hogy először a családi kedvezmény, utána az adójóváírás.

2 gyermek utáni családi kedvezmény 20.000 Ft lenne, ezt nem tudod kihasználni, mert ennyi adód nincs, max 0-ig tudod csökkenteni és akkor bruttó=nettó. Ha már a családi kedvezményt sem tudtad kihasználni, akkora 12.100 Ft-os adójóváírásra végképp nem marad adód.

A kalkulátorok valószínűleg adójóváírást igen, családi kedvezményt meg nem vesznek figyelembe a számításkor. A végeredmény azért ugyanaz a másik kombinációban is, mert az adójóváírás annyi, mint amennyi a bruttó tgyás adótartalma és teljesen mindegy, hogy ezt vagy azt a kedvezményt vonják le belőle a 0 adó eléréséig.

Ahhoz, hogy a családi kedvezményt és az adójóváírást is teljes egészében ki tudd használni, sokkal magasabb jövedelem kellene. Bruttó 158.000-nek van annyi adótartalma, amennyi egy adójóváírásnyinak és 2 gyermek utáni családi kedvezménynek felel meg. Ha legalább ennyid lenne, akkor valóban több lenne a nettód annál, mint aki ugyanolyan magas bruttó mellett nem vesz igénybe, vagy csak 1 gyermek után kap családi kedvezményt.
Alacsony jövedelmeknél a családi kedvezményt meg sem érzed, mert teljesen mindegy, hogy az egyébként is járó adójóváírást vagy a családi kedvezményt veszed igénybe, csak nulláig tudod csökkenteni az adót, ugyanúgy, ahogyan az is, akinek csak adójóváírása van.
Szakbarbár2011. 10. 25. 19:23Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.