Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Tisztelt Szakbarbár!
Köszönöm válaszát, de még mindig nem gömbölyű itt valami!!
kaptam értesítést az utalásokról és azon fölvan tüntetve az adójóváírás és a családi kedvezmény is.
Konkrétan: Bérjövedelme:32400ft--Családi kedvezmény 28767ft
bérjövedelem:4630ft---Családi kedvezmény 4110Ft
Adójóváírás.2264ft
Vagyis ezek alapján figyelembe vették a családkedvezményt+adójóváírást, persze azt nem tudom, hogy megfelelő-e, azt az összeget-e ami a bérem után jár vagy mást?
Ön szerint??
Van egyéb adat
összevont adóalap:47028ft
Érvényesített családi kedvezmény 32877Ft
Adóelőleg alapja 14151Ft
Ezek helyes adatok a bérem/146000ft /tekintetében?
Még az sem világos, ha ön szerint 146000ft 60%-ka jár akkor az hogyan nettó 70.000ft kedvezmény nélkül?17000ft levonnának? Ahogy én számolom ennek az összegnek a 60%-ka B:87600ft és úgy írta előzőekben, hogy nem vonnak járulékot csak adót amit nullázhatok a kedvezménnyel, akkor nem ennek az összegnek kellene megmaradnia?
A második gyermek után járó családkedvezményt jelen esetben kinek érdemes igénybe venni nekem vagy a férjemnek?mekkora bérjövedelem szükséges hozzá?
Szakértői válasz
Ez a 3. kérdésed pár napon belül és megint egészen más irányban kell gondolkodni, mert megint új infók derülnek ki, most éppen az, hogy nem a nettót, hanem a bruttód adtad meg és hogy nem okozhatja a problémát az adókedvezmények nem érvényesítése.

A 47.028 Ft a szuperbruttója a 2 másik összegének, de hogy ezek közül a kisebbik micsoda, azt nem. Jó lett volna tudni, hogy az ott egyfajta korrekció, bár még ezzel együtt is kevés 14 napra a kettőnek együtt az összege úgy, hogy mint most kiderült, ez egy bruttó és nem nettó.
30 napra - amit ugye Te ebben a formában soha nem érzékelsz - nettó 70.000 egyébként úgy jött ki, hogy ha nem vették volna figyelembe a kedvezményeket, akkor a bruttó 87.000-nek a 127%-os szuperbruttójának a 16%-át vonták volna le.

Utoljára válaszoltam, mostmár adjunk lehetőséget másnak is - a kérdések száma limitált, ma már valaki nem tud egyet feltenni, mert Te feltettél egyet, ami már a 3. Ha elkéred a munkáltatótól az általa kiállított foglalkoztatói igazolást, akkor abból kiderülhet, hogy ott volt valamilyen elírás, ha nem, akkor meg a megállapításnál. De még mindig azt mondom, hogy akár rendben is lehet, ha nem tudjuk, hogy milyen időszakra vonatkozik, mert esetleg nem 2 hétre, hanem rövidebb időszakra (ha nem 14 nap volt egy kutyanyelven). A foglalkoztatói igazolás adataiból számolgatást már mint a fizetős szolgáltatásomat ajánlom.

Szakbarbár2011. 07. 20. 07:26Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.