Olvasói kérdés
Tisztelt Szakbarbár!
Az lenne a kérdésem,hogy én 2010-re nem kértem adójóváírást sem a TGYÁS-ből,sem a GYED-ből,mert nekem sokkal jobban jön 2011-ben a visszaigényléskor egy összegben az a pénz.Ami ugye maximalizálva van,tehát hiába 22026*12 a levonás,vissza igényelni csak 180 valahány ezret lehet.Azt hallottam,hogy 2011-es évet viszont már nem lehet majd visszaigényelnem 2012-ben.Ez igaz?Mert akkor inkább fogok kérni 2011-re adójóváírást és inkább legyen több havonta a pénzem,ha úgy sem tudnám visszaigényelni.Vagy mindegy?Mert egyáltalán nem lesz adójóváírás a GYED-ből?
Szóval mivel minden évben nyilatkozni kell az adójóváírásról GYED folyósítása esetén,kérem segítsen.Kérjek vagy ne kérjek?Hogyan járok jobban?Jó lenne rövid időn belül a válasz,mert még decemberben nyilatkozni szeretnék a jövő évre vonatkozóan.Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:G.Gabriella
Az lenne a kérdésem,hogy én 2010-re nem kértem adójóváírást sem a TGYÁS-ből,sem a GYED-ből,mert nekem sokkal jobban jön 2011-ben a visszaigényléskor egy összegben az a pénz.Ami ugye maximalizálva van,tehát hiába 22026*12 a levonás,vissza igényelni csak 180 valahány ezret lehet.Azt hallottam,hogy 2011-es évet viszont már nem lehet majd visszaigényelnem 2012-ben.Ez igaz?Mert akkor inkább fogok kérni 2011-re adójóváírást és inkább legyen több havonta a pénzem,ha úgy sem tudnám visszaigényelni.Vagy mindegy?Mert egyáltalán nem lesz adójóváírás a GYED-ből?
Szóval mivel minden évben nyilatkozni kell az adójóváírásról GYED folyósítása esetén,kérem segítsen.Kérjek vagy ne kérjek?Hogyan járok jobban?Jó lenne rövid időn belül a válasz,mert még decemberben nyilatkozni szeretnék a jövő évre vonatkozóan.Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:G.Gabriella
Szakértői válasz
Az adójóváírás nem azt jelenti, hogy nem kell szja-t fizetni, hanem hogy egy határ alatt jár legfeljebb évi 181200 Ft adókedvezmény. Akkor jár ennyi, ha volt 12 hónapod, amikor legalább 1 napra bérjövedelemnek minősülő jövedelmet kaptál. A tgyás, gyed ilyen. Az adójóváírást lehet kérni havonta vagy a bevallásban egy összegben. Ez jövőre is így lesz.
Ha a munkáltató kifizetőhelye folyósítja a gyedet, akkor minden év elején nyilatkoztat, de ezt év közben bármikor meg lehet változtatni. Ha a REP folyósítja, akkor a kezdés évében a gyedigénylőn lévő nyilatkozat alapján állítják be az adójóváírást, ha ezen változtatni akarsz, akkor bármikor nyilatkozhatsz az ellenkezőjéről.
Ha a munkáltató kifizetőhelye folyósítja a gyedet, akkor minden év elején nyilatkoztat, de ezt év közben bármikor meg lehet változtatni. Ha a REP folyósítja, akkor a kezdés évében a gyedigénylőn lévő nyilatkozat alapján állítják be az adójóváírást, ha ezen változtatni akarsz, akkor bármikor nyilatkozhatsz az ellenkezőjéről.