Szakbarbár

Szakbarbár

TB szakértő
TB ügyintéző, családtámogatási (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) és pénzbeli egészségbiztosítási ellátások (táppénz, terhességi gyermekágyi segély, gyed) szakértője.
Mielőtt kérdést teszel fel, kérlek, olvasd el bemutatkozásomnál az alapelveket!

← Összes kérdés

Olvasói kérdés
Üdvözlöm!!!
A következő kérdésben kérném a segítségét:Adott egy kismama,aki 2010 ápr.végén szül,hat éve van folyamatos munkaviszonya.Február végén felmond a munkahelyén,márciusban semmilyen bejelentett munkahelye nincs.Április elején pár napra bejelentik vhová,aztán igénybe veszi a TGYÁS-t,aztán a GYED-et.
A kérdés:ebben az esetben is az előző év átlagából számítják a juttatások összegét,vagy pedig abból a bérből,amit közvetlenül a TGYÁs előtt kapott(a 30 nap megszakítás miatt)???
Válaszát előre is nagyon köszönöm!!!
Üdv:H.SZ
Szakértői válasz
Egyáltalán semmiből nem számolnak ilyenkor tgyást és gyedet, hanem törlik a biztosítást, befizetett járulék marad, ami igényelhető, az az alanyi jogon járó gyes és a munkáltató örülhet, ha nem tesz büntető feljelentést a REP. Merthogy ordít róla, hogy az egész a magasabb összegű ellátásokra ment ki, ellenőrzés azonnal rárpül és rövid úton bebizonyítja, hogy tényleges munkavégzés nem volt, vagy ha volt, akkor az ezekkel a paraméterekkel nem volt indokolt.

Az elképzelés nem rossz, de ha ezt márciusban játsszátok meg, akkor abból ez lesz. Ha lenne mondjuk 3-4 hónap munkaviszonya az új helyen, akkor más lenne a helyzet, akkor ha megállapítják, akkor az utolsó helyen szerzett jövedelem után állapítják meg a tgyást és a gyedet.
Szakbarbár2009. 11. 09. 08:24Még nincs értékelés

Kérdeznél a szakértőtől?

Tedd fel kérdésedet – a szakértőnk igyekszik válaszolni.

Fontos: A CsaládiNet cikkei tájékoztató jellegűek, és nem helyettesítik az orvosi, jogi vagy más szakértői tanácsadást.