Olvasói kérdés
Tisztelt Szakértő!
11.22-én feltett 116804 sz. kérdésemre nagyon köszönöm válaszát.
Ehhez kapcsolódóan szeretném még tanácsát kérni. Ha az ügyvédnő aktíválja magát az ügyvédi kamaránál (tehát lesz újra biztosítási jogviszonya egyéni vállalkozóként 2018.01.01-től), akkor GYED, majd GYES mellett lesz újra biztosítási jogviszonya. A GYED és GYES mellett meg kell fizetni a kötelező garantált bérminimum utáni járulékokat akkor is, ha nem dolgozik, nem számláz?
Mivel a GYES lejártát követően szeretne szülni, nála nem jön be a kedvezményszabály a 2. gyermek esetében, vagyis a GYES lejártát követő egy év múlva szül, akkor legalább az első gyermek utáni CSED és GYED összeget megkapja? Vagy mivel szüneteltette a biztosítást, rá ez nem vonatkozik?
Ön tanácsolta, hogy leg. min. 30 napi jövedelme legyen 2018.01.01. után akkor mi lesz a CSED és GYED alapja?
Köszönettel:
11.22-én feltett 116804 sz. kérdésemre nagyon köszönöm válaszát.
Ehhez kapcsolódóan szeretném még tanácsát kérni. Ha az ügyvédnő aktíválja magát az ügyvédi kamaránál (tehát lesz újra biztosítási jogviszonya egyéni vállalkozóként 2018.01.01-től), akkor GYED, majd GYES mellett lesz újra biztosítási jogviszonya. A GYED és GYES mellett meg kell fizetni a kötelező garantált bérminimum utáni járulékokat akkor is, ha nem dolgozik, nem számláz?
Mivel a GYES lejártát követően szeretne szülni, nála nem jön be a kedvezményszabály a 2. gyermek esetében, vagyis a GYES lejártát követő egy év múlva szül, akkor legalább az első gyermek utáni CSED és GYED összeget megkapja? Vagy mivel szüneteltette a biztosítást, rá ez nem vonatkozik?
Ön tanácsolta, hogy leg. min. 30 napi jövedelme legyen 2018.01.01. után akkor mi lesz a CSED és GYED alapja?
Köszönettel:
Szakértői válasz
Ha nem dolgozik, akkor nem kell járulékot fizetni. A bevallásban jelölni kell a kieső idő jellegét, vagyis, hogy miért nem fizet, mert milyen ellátáson van otthon. Szünetelőre is vonatkozik a kedvezményszabály, de csak akkor, ha jogosult az ellátásra - nagy lyukkal a biztosításban ez nem feltétlen van így... 0 bérezett nappal az általános szabályok alapján a minimálbér 150%-a az ellátások alapja, a kedvezményszabály csak akkor jön be, ha az egyeske utáni csed alapja ennél több volt.