Családi Pénzügyek

A nyugdíj- és az egészség jellegű béren kívüli juttatást (cafeteriát) jóval több munkavállaló igényelné, mint amennyi megkapja, míg a vendéglátásnál éppen fordított a helyzet - közölte az Union Biztosító a Sodexo cafeteria-utalványokat forgalmazó céggel közös felmérése eredményét az MTI-vel szerdán.

Ez év január 1-jétől azok is igénybe vehetik a családi adókedvezményt, akik eddig nem tudtak élni a lehetőséggel - hívja fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerdai közleményében. A kiskeresetűek az egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékból is érvényesíthetik a családi kedvezményt, már a januári bér kifizetésekor is.

Január 1-től, szerdától több, a családokat és a munkavállalókat is pozitívan érintő változás lépett életbe: nőtt a minimálbér, a nyugdíj, bevezették az gyed extrát és emelkedik a szociális és gyermekvédelmi dolgozók bére is - közölte a Fidesz az MTI-vel.

Az idén 2,4 százalékos lesz a nyugdíjemelés mértéke, az emelés 2,8 millió embert érint.

Az új lakáshitelek kihelyezésében 2014-ben 10 százalékos bővülésre számít az idei évhez képest az Otthon Centrum Hitel Center (OCHC), a pénzügyi tanácsadó cég előrejelzése szerint a hitelfeltételek egyes szegmensekben tovább javulnak majd jövőre.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek vezetőivel pénteken aláírta a jövő évi bérekről szóló megállapodást.

A társasházak és a lakásszövetkezetek közös helyiségeinek villamosenergia-költsége is csökkenhet jövőre egy kedden elfogadott törvénymódosítással, amely azt is előírja, hogy a közös képviselőknek tájékoztatniuk kell a lakókat a rezsicsökkentéssel elért megtakarításról.

A Fidesz szerint a jövő évi költségvetés a rezsicsökkentés és a családtámogatás költségvetése.

Csökken a kormányablakokban az ügyintézési idő, a jelenleginél több ügyet is el lehet majd intézni, és ingyenes lesz a bűncselekmény miatt elvesztett vagy megrongálódott személyi okmányok pótlása - minderről hétfőn döntött az Országgyűlés, elfogadva a kormányablakok kialakításával, valamint a kormányhivatalok működésével összefüggő törvények módosítását.

Elfogadta a parlament hétfőn azt a törvényjavaslatot, amelynek alapján könnyebben juthatnak támogatáshoz a megváltozott munkaképességűek.

Jövő januártól több mint nettó ötezer forinttal, közel nettó 40 ezer forintra emelkedik az emelt összegű ápolási díj, és a kormány bevezeti a kiemelt ápolási díjat, melynek összege közel nettó 48 ezer forint lesz - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális és családügyért felelős államtitkára hétfőn, a Parlamentben tartott sajtótájékoztatóján.

Jövőre 101 ezer 500 forint lesz a minimálbér és 118 ezer forint a szakmunkás bérminimum a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF) született megállapodás alapján, a felek 2014-re 3,5 százalékos béremelési ajánlást fogadtak el.

Az új Babakötvényt 2013. december 2-tól lehet megvásárolni, a kormány adómentességgel, extra kamattal és állami támogatással ösztönzi a Start-számla megnyitását és Babakötvény vásárlását - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.

Az illetéktörvény módosításával 2014. január 1-jétől illetékmentessé válnak a házastársak közötti vagyonmozgások, ezzel szélesedik a családokat tehermentesítő illetékszabályozás, ami több százmillió forint megtakarítást jelenthet az érintetteknek. Erről Orbán Gábor, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügypolitikáért felelős államtitkára beszélt sajtótájékoztatón, szerdán, Budapesten.

Az Országgyűlés hétfőn elfogadta a jövő évi adóváltoztatásokat. A kormány javaslatára a családi adókedvezmény 2014-ben az egyéni járulékok, vagyis a 7 százalékos egészségbiztosítási és a 10 százalékos nyugdíjjárulék terhére is igénybe vehető lesz.

Az egyes adótörvények és azokkal összefüggő más törvények, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló törvény módosításáról szóló törvényjavaslatban az élőmunkát terhelő adót és járulékot érintő módosítások is vannak, a legfontosabb változásokat a PwC foglalta össze.

Jövőre a gyermek 18. születésnapjáig kamatozó, 19 éves futamidejű állampapírral, a megújult babakötvénnyel kötik össze a Start-számlát.

A csökkenő MNB alapkamat mellett keresik a betétesek a jobb megoldásokat. Léptek a bankok! Nem is akármilyen csúcskamatokkal csábítják a leendő betéteseiket.

A kormány megkezdte a tárgyalásokat a minimálbérről, amely jövőre meg fogja haladni a 100 ezer forintot - mondta a foglalkoztatásért felelős államtitkár sajtótájékoztatón kedden, Budapesten.

A rokkantsági és a rehabilitációs ellátások, valamint a baleseti járadékok összege is emelkedik január 1-jével a nyugdíjakkal azonos mértékben - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális és családügyért felelős államtitkársága pénteken az MTI-vel.