Mindenképpen ajánlatos előzetesen felmérni azt, hogy a gyermeknek egyáltalán szüksége van-e külön foglalkozásra, van-e Nála fejlesztendő terület? Emellett azt sem árt tudni, hogy milyen a gyermek személyisége, mert így tudjuk megtalálni számára azt a személyre szabott módszert, ami a legnagyobb hatékonysággal képes segítségére lenni.
Mivel én gyermekasztrológus vagyok, ilyenkor a gyermek születési horoszkópját hívom segítségül. Ebből tisztán látszik, hogy a csemete nyitott vagy zárkózott és hogy születésekor minden alapképességet megkapott-e. Ha nem, akkor pedig melyik az a terület, amire fókuszálni kell. Ez már megadja az első támpontot, hogy merre induljunk el. Természetesen most azokra az esetekre utalok, amikor különleges probléma nem látszik a gyermeknél, csupán a szülőkben jelenik meg az aggódás, mert azt látja, minden szülő hordja valamilyen fejlesztésre a gyermekét.
Tehát először is tisztázzuk, szükség van-e fejlesztésre, és azt is, gyermekünk milyen adottságokkal rendelkezik. Ez azért fontos, mert pl. egy zárkózott, visszahúzódó gyermeknek nem ajánlott olyan csoport, ahol egyénileg kell mások előtt szerepelnie, mert ez könnyen okozhat számára rossz élményt, ami még zárkózottabbá teheti. Ugyanakkor ezek a gyermekek nehezebben illeszkednek új társaságba, nehezebben mutatják meg a bennük rejlő képességet. Mennyivel egyszerűbb a helyzet, ha előre tudjuk, a zárt külső burka alól, mit is akarunk előcsalogatni, mi az a képesség amivel rendelkezik és sikerélményt hozhat számára. Minden pozitív élmény erősíti az önbizalmát, így később egyre nyitottabbá válhatnak.
Érdemes még szem előtt tartani, hogy a kevesebb néha több. Egyszerre csak egyfajta módszert válasszunk és legyünk türelmesek. Minden gyermek más ütemben tanul és fejlődik. Könnyen túlterhelhetjük egy érzékenyebb gyermek idegrendszerét azzal, ha egyik módszertől belekapunk a másikba, mert az gyorsabb eredménnyel kecsegtet. Egyszerre pedig csakis egy módszerrel próbálkozzunk!
Minden fejlesztőmódszer akkor hatásos, ha végigcsináljuk, és ha a gyermekünk személyiségéhez és problémájához az a legmegfelelőbb.
Fotó: scbailey: MAD HATTER
Gyermekünk melyik képessége szorul fejlesztésre? |
MEGOSZTOM A FACEBOOKON! |
Hozzászólások |
Nem érkezett még hozzászólás. |
Kapcsolódó cikkek:
Nő a nemi betegségek esetszáma, fontos a szexuális edukáció
Az AIDS elleni küzdelem világnapján új edukációs programmal jelentkezik az UNICEF Magyarország. A MAC AIDS Fund támogatásával útjára indított kezdeményezés célja a nemi úton átadható betegségek terjedésének megakadályozása a fiatalok körében.
Mit tegyünk, hogy a gyermek születése után ne torkoljon válásba a házasság?
Még nem hallottam olyan gyermekes házaspárról, ahol a férj azt mondta volna, hogy túl sok a szex, a feleség pedig ne forgatta volna a szemét, ha a férje lett a téma. Charlotte, a Szex és New Yorkból, aki heti 3x szerelmeskedett a férjével pedig nem valós személy, és már egy gyermek mellett is dadusa volt...
Meddig terjed a szülő felelőssége gyermeke irányába? - Védőügyvéd válaszol
Minden embernek vele született ösztönös vágya mutatkozik egy vagy több saját utód iránt. Rengeteg boldogságot ad a gyermeknevelés, azonban sosem szabad megfeledkezni az úgynevezett "árnyoldalról" sem, nevezetesen az összes felmerülő nehézségről, a kötelességek végtelen soráról, vagyis az örökké tartó küzdelemről. A szülő felelősséggel tartozik gyermekéért, különösen élete első 18 évében, hiszen élettapasztalat híján ekkor ő még nem képes felmérni saját tetteinek súlyát. A Lupovici Ügyvédi Iroda jogászai rámutattak, hogy a figyelem elmulasztása bizonyos esetekben milyen, akár büntetőjogi felelősséget is vonhat maga után.
Gyermekeink és a kudarc - hagyjuk-e őket néha veszíteni?
Ki szabad, ki kell-e tenni a gyerekeket olykor kudarcélménynek? Hagyjuk-e őket nyerni a társasjátékban? Egyáltalán tanítsunk-e nekik olyan játékokat, amelyek a versengésre építenek, vagy helyezzük inkább az együttműködés fejlesztésére a hangsúlyt? Később kitegyük-e őket olyan vizsgahelyzetnek, amelyben elképzelhető, hogy elbuknak? Kérdések, amelyek esetében mást mond a szülői szív és mást a józan ész.
A sok tiltás minden életkorban akadályozza a gyermek személyiségének fejlődését, rontja a szülő-gyermek kapcsolatot
A gyerekek két dologtól szoronganak nagyon: Ha túlzottan korlátozzák, "nevelik" őket. Ilyenkor kétségbeejtően gyámoltalannak érzik magukat. A másik szorongást keltő, ha túl megengedőek a felnőttek. Ilyenkor nem érzik biztonságban magukat, mert nem világosak számukra a felnőttek szándékai, nem érzik a felnőttek tudatosságát.
Tanácsok tiszteletlenség ellen - egy amerikai orvos észrevételei, amelyeket mi is megfogadhatunk
Amerikában, a szabad gyereknevelés és a szülő-gyerek barátság őshazájában egyre többen kongatják meg a vészharangot a fiatalok minősíthetetlen viselkedése miatt. "A gyerekeink a tiszteletlenség kultúrájában nőnek fel" - figyelmezet Dr. Leonard Sax orvos. Tapasztalatai sajnos egyre több magyar családban is megfigyelhetőek.
Nem teszünk jót a gyerekkel, ha nyerni hagyjuk
Sok szülő a társasjátékok során szereti nyerni hagyni a gyermekét, mert úgy gondolja, ezzel jót tesz neki, hiszen növeli az önbizalmát. Szakemberek szerint azonban mindez koránt sincs így, sőt, az ilyen viselkedéssel kifejezetten ártunk a csemeténknek.
Fiatalok által fejlesztett alkalmazás segítheti a tanárok munkáját
A tanárok munkáját segítő, de azt nem helyettesítő feladatlap készítő alkalmazást fejlesztett ki két fiatal informatikus. A Redmenta névre keresztelt internetes applikáció nemcsak a tudás ellenőrzését, hanem annak bővítését is lehetővé teszi, így egyszerre könnyíti meg a tanárok munkáját és teszi vonzóbbá, játékosabbá a tanulást és a dolgozatírást a diákoknak.