2019-ben országos lefedettséget érhet el az Alma Gyógyszertárak Referenciapatika Programja. A már megújult Alma Gyógyszertárak friss belső design-ja közkedvelt a betérők körében: Sokan megjegyzik a patikusoknak, hogy „nagyon tetszik az új, fehér-zöld színvilág, a világosabb, tágasabb üzlet”.
Dr. Lázár Szabolcs, a Patika Management Kft. ügyvezető igazgatója büszkén osztotta meg: „A Referenciapatika Program nagy lépés az Alma hálózatnak. Az előkészítésnél a vásárlóink igényeire koncentráltunk, mellette feltérképeztük a nyugat-európai trendeket, de alapvetően saját, több évtizedes tapasztalatainkra építkeztünk. Azt gondolom, hogy nem csak Magyarországon, de Európában is élvonalba tartozó egyedi, saját programot alkottunk az Alma Referenciapatika modellel. A letisztult patika belsőt és a szabad polcokat úgy alakítottuk ki, hogy közben az Almára jellemző barátságos hangulat ugyanolyan hangsúlyos maradjon. Nagyszerű élmény volt mindezt létrehozni és még nagyobb a gyakorlatban megvalósítani. Olyan minőségi munkát végeztünk, amire újítóként is büszkén tekinthetünk.”
A program elindítása előtt a gyógyszertárhálózat feltérképezte a hazai vásárlói közönség igényeit. Bár az emberek 70%-a a széles választékot és a kedvező árakat keresi, de egyre fontosabb szemponttá válik számukra a kellemes patika belső.
A modern kor vásárlójának magas az információigénye és szeret széles kínálatból választani. Az Alma Referenciapatika lényegében egy speciális üzletmodellt jelent, ami új funkciót ad a gyógyszertárnak. Áttekinthetőbben helyezkednek el a vény nélkül elérhető termékek, amik segítik a betegeket a választásban. A termékkínálat széles a klasszikus gyógyszertári terápiás csoportokon és egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékeken túl olyan kategóriákkal is találkozhatnak a vásárlók, melyet jellemzően nem gyógyszertárban szoktak beszerezni. A vásárlói visszajelzések egyértelműek: a hozzáférhető polcon elhelyezett termékek kiemelt népszerűségnek örvendenek. Kifejezetten igaz ez a táplálékkiegészítőkre, vitaminokra és bőrápoló készítményekre, amelyeket a vásárlók szívesen hasonlítanak össze, mielőtt kiválasztják a számukra megfelelőt. A szakértelem egyértelmű hozzáadott értéke a gyógyszertáraknak, de ezen felül egy garancia is, mert az itt elérhető termékek minőség és eredet szempontjából ellenőrzött forrásból, megfelelő szállítási körülményeket biztosítva kerülnek a polcokra.
Az egészségtudatos, megelőzést fontosnak tartó vásárlók szerint a harmonikus hangulat és XXI. századi design miatt szívesen járnak ezekbe a gyógyszertárakba. A már említett vásárlói igények felmérése alkalmával az emberek 43%-a kifejezetten a szabadpolcos patikát részesítette előnyben. Az Alma Referenciapatikákban dolgozó gyógyszerészek elmondása szerint: „A szabadon álló polcoknak köszönhetően olyan termékek is szem elé kerültek, amikről eddig a vásárlók nem is gondolták, hogy egy gyógyszertárban is beszerezhetők. Bár a vásárlási rutin változott, a felkészült gyógyszerészeink hatékonyabban tudnak konzultálni mindazokkal, akiknek kiemelten fontos a szakmai segítség”.
„Az elmúlt fél évben szép számmal kerültek átadásra megújult patikáink, és várható, hogy ennek az üteme gyorsulni fog. Mindenki érzi, hogy haladni kell a korral, ezt pedig csak akkor lehet eredményesen véghez vinni, ha a vásárlói igényekhez igazítva tesszük.” – mondta el jövőbeni terveit Dr. Lázár Szabolcs. Hosszútávú célkitűzés közt szerepel, hogy év végéig országos lefedettséget érjenek el az új koncepcióval, és minél több helyen várják majd modernebb környezettel a vásárlókat. „A pozitív vásárlói visszajelzések mellett a sikert az is mutatja, hogy a legnagyobb üzleti megjelenéseket rangsoroló Superstore verseny Franchise kategóriájának fődíját az Alma Gyógyszertárak Referenciapatika Program design-ja kapta.” – tette hozzá Dr. Lázár Szabolcs.
További információ: Superstore díjat nyert az Alma Referenciapatikák design-ja
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)