SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEKHÚSVÉT

Kézírásunkban a személyiségünk 33. rész - Alkalmazkodás és diplomatikusság

Makra Ildikó Judit [cikkei] - 2012-01-04
Minden mozdulatunk a személyiségünkre jellemző akciók-reakciók sorozata. A mozgását figyelve következtethetünk egy vizsgált személy tulajdonságaira, így az írómozgásból is elemezhető létrehozójának egyénisége. Az írás és a rajz ezért mozdulataink síkban rögzült lenyomatainak tekinthetők.
Kézírásunkban a személyiségünk 33. rész - Alkalmazkodás és diplomatikusság

A személyiség… felöleli az emberi jellem minden összetevőjét: az intellektust, a temperamentumot, a készségeket, erkölcsét és minden olyan attitűdöt, amely benne élete során kiépült.”

Minden ember, egyszeri megismételhetetlen remekmű, mégis bizonyos azonosságokat mutat egyes helyzetekben, szerepekben illetve a személyiséget felépítő részek által rendszerezhető, feltárható. Az analízis lényege, hogy a személyek változatos és egyedi tulajdonságaiból, viselkedésmódjaiból, reakcióiból a nagy számok törvénye által átlagolhatóak az általános emberi megnyilvánulások. Az átlagtól való eltérések mutatják meg az egyedre jellemző tulajdonságokat, és mivel az átlagember nem létezik, ezért minden személyiség különböző mintázatokat mutat a maga emberi mivoltában.

Minden mozdulatunk, válaszreakciónk - a társadalmi, tárgyi és sík térben -, személyiségünkre jellemző akciók-reakciók sorozata. Az írás és a rajz, ezért mozdulataink síkban rögzült lenyomatainak tekintendők. Mivel a mozgás milyenségéből visszakövetkeztethetünk a létrehozó személy tulajdonságaira, így írómozgásból szintén elemezhető létrehozójának egyénisége.


Az emberek autonómia szempontjából lehetnek önálló, független, befolyásolhatatlan személyek, és lehetnek beolvadó típusok, akik közösségi emberekként abban feloldódva, annak átadva érzik jól magukat.

Alkalmazkodás és diplomatikusság

Alkalmazkodó képes az, az ember, akinek szociális területen nem okoz gondot a társak közötti beilleszkedés. Változatos életszerepekhez is tud igazodni, az elvárásoknak megfelelően. Figyelembe veszi mások igényeit, kéréseit. Együttműködő.

Az enyhe szabálytalanság, az írás egészén nyomon követhető: Kissé szabálytalan margók, közepesen gyors sebesség, közepes sor és szóköz,  hullámos sorok. Mindenben kis rugalmas ingadozás észlelhető, ami a rugalmas illeszkedés eredménye is. A kötésmód lehet füzéres vagy fonalas, közepesen kötött. Megfigyelhető a variabilitás a betűkben is. Egyszerűsítések, egyéni formaalakítások, kis méret, enyhén nyitott oválok, gyenge nyomás, rugalmas vonalak.

grafominta90

Diplomatikus az, aki ügyesen bánik az emberekkel, képes másokat befolyásolni, manipulálni saját vagy egyéb célok érdekében. Jellemző rá a jó alkalmazkodás, sokoldalú érdeklődés, gyors reakciók, éles ész, kiszámíthatatlanság, kiegyensúlyozatlanság. Érzékeny, tájékozott, gyors gondolkodású. A szabályok nem fontosak számára, hiszen minden kiskaput ismer és egyszerre több megoldási módra van felkészülve, nem éri váratlanul semmi.

Szabálytalan margók, közepes sor és szóköz, kicsi közepes méret, jobbra dőlő, kisebbedő betűk, fonalas vagy kettős ívelés, mesterkélt, díszített, nyomtatott betűs is lehet, szabálytalan, rugalmas vonalvezetés, kis közepes nyomáserő.

grafominta91

Szakirodalom:

  • Agárdi dr.-Gulyás: A mai magyar grafológia Grafológia Intézet 1993.
  • Cohen-Wander: Munkahelyi grafológia Magyar Könyvklub
  • F. Visnyei-Gulyás-Katona- V. Vékony Györgyi: Grafológia alaptankönyve, Grafodidakt Grafológusképző és Személyiségfejlesztő és Központ, 2001. Bp.
  • Gulyás- Földényi: Grafokontroll Grafodidakt Bp, 2001.
  • Nemzetközi Grafológiai Szemle számai Útjelző Bt.

(Az írásminták csak illusztrációk, az egyéni eltérések miatt, nem tartalmazzák a leírt jellemzők mindegyikét.)

Kézírásunkban a személyiségünk 1. rész - A sebesség
Kézírásunkban a személyiségünk 2. rész - Gondolkodásunk rugalmassága
Kézírásunkban a személyiségünk 3. rész - Alkotás, kreativitás, fantázia
Kézírásunkban a személyiségünk 4. rész - Érdeklődés, objektivitás
Kézírásunkban a személyiségünk 5. rész - Figyelem és kritika
Kézírásunkban a személyiségünk 6. rész - Érzelmeink erőssége és az agresszió
Kézírásunkban a személyiségünk 7. rész - Temperamentum és gátlások
Kézírásunkban a személyiségünk 8. rész - Érzelmi megnyilvánulási formák
Kézírásunkban a személyiségünk 9. rész - Élménykészség mértéke
Kézírásunkban a személyiségünk 10. rész - Az akarat megjelenése írásunkban
Kézírásunkban a személyiségünk 11. rész - Önbizalom, önértékelés
Kézírásunkban a személyiségünk 12. rész - Önkontroll, önirányítás
Kézírásunkban a személyiségünk 13. rész - Önismeret, „én”-ünkkel való kapcsolatunk
Kézírásunkban a személyiségünk 14. rész - Én-ideál és önelfogadás
Kézírásunkban a személyiségünk 15. rész - Ellenállóképesség
Kézírásunkban a személyiségünk 16. rész - Motivációink
Kézírásunkban a személyiségünk 17. rész - Teljesítménymotiváció
Kézírásunkban a személyiségünk 18. rész - Anyagi javadalmazás
Kézírásunkban a személyiségünk 19. rész - Szórakozás, megfelelő munkakörnyezet
Kézírásunkban a személyiségünk 20. rész - Közösségi kapcsolatok igénye
Kézírásunkban a személyiségünk 21. rész - Mozgásigény
Kézírásunkban a személyiségünk 22. rész - Munka/Feladatvégzés
Kézírásunkban a személyiségünk 23. rész - Szervezőkészség
Kézírásunkban a személyiségünk 24. rész - A munkavégzés hatékonysága
Kézírásunkban a személyiségünk 25. rész - Döntőképesség a feladatokban
Kézírásunkban a személyiségünk 26. rész - Hagyománytisztelet és újítóképesség
Kézírásunkban a személyiségünk 27. rész - Szociabilitás, társas kapcsolatok
Kézírásunkban a személyiségünk 28. rész - Beilleszkedési céljaink és a dominancia
Kézírásunkban a személyiségünk 29. rész - Konfliktuskezelési típusok
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész - Beilleszkedésünk formái 1.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész - Beilleszkedésünk formái 2.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész - Beilleszkedésünk formái 3.
Kézírásunkban a személyiségünk 31. rész - Önállóság I.

Fotó: cocoparisienne: handwriting / pixabay

Makra Ildikó Judit


Makra Ildikó Judit
Írásjavító grafo-pedagógus

Rajzelemzés és íráselemzés

Elérhetőségeim:
Telefon: 06-70/529-89-12 (18 h.-tól - 21 h.-ig)
E-mail: grafobazis@gmail.com
Honlap: http://www.grafomotoros.hu
             http://www.iraszavar.hu

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

55 vidám tavaszi mondóka és versike kicsiknek

55 vidám tavaszi mondóka és versike kicsiknek

Itt a tavasz: ébredeznek az állatok a téli álomból, nyílnak virágok, rügyeznek a fák, csicseregnek a madarak, újraéled a természet. Ünnepeljétek a jó időt játékos, tavaszköszöntő versikékkel - 55 imádni való, vidám verset és mondókát gyűjtöttünk hozzá össze.
Matek órán állt meg a szíve egy 14 éves tanulónak, tanára mentette meg az életét

Matek órán állt meg a szíve egy 14 éves tanulónak, tanára mentette meg az életét

Milán életét a tanára mentette meg. Az iskolában tavaly ősszel tanulták meg az újraélesztést a pedagógusok egy tanfolyam keretében.
Miért nehezebb ma anyának lenni, mint régen?

Miért nehezebb ma anyának lenni, mint régen?

Kétszer annyi időt töltünk a gyerekeinkkel most, mint régen. Háztartási gépek vesznek minket körül, rendelhetünk ételt főzés helyett, mégis néha úgy érezzük, hogy három is kevés lenne belőlünk. Mit csináltak másképp a nagymamáink, amikor pikk-pakk felneveltek három gyereket? Miért nehezebb ma anyának lenni?
Terjed a lepkehimlő - egyre több óvodás betegszik meg

Terjed a lepkehimlő - egyre több óvodás betegszik meg

A lepkehimlő leggyakoribb tünetei a láz, orrfolyás, vörösség az arcon és a csipkeszerű kiütés, ami a törzs felől a végtagok felé terjed. Felnőttként a hosszan tartó ízületi fájdalom hívhatja fel a figyelmet a betegségre.
Mit tegyünk, ha rákiabáltunk a gyerekünkre és ezért lelkiismeret furdalásunk van?

Mit tegyünk, ha rákiabáltunk a gyerekünkre és ezért lelkiismeret furdalásunk van?

Senki sem úgy tervezi a gyereknevelést, hogy "kiabálós lesz". Aztán valahogy néha mégis így alakul. Mert feszültek vagyunk, mert csődöt mondanak a módszereink. Aztán utólag mindig megbánjuk, hogy rákiabáltunk a gyerekünkre. Ráadásul ez egy ördögi körhöz is vezethet: egy idő után ugyanis már egy bizonyos hangerő alatt talán egyáltalán nem is fog figyelni arra, amit kérünk tőle.
A szerkesztő ajánlja