Idéntől hosszabb ideig kérhetik a részmunkaidőt a kisgyerekesek

A dolgozó kisgyermekes szülők szempontjából kedvező törvénymódosítás lépett január elején életbe.
Dolgozó szülő

2020. január 1-től változott a Munka Törvénykönyvének szabályozása: most már gyermekük 4 éves koráig köteles a munkáltató részmunkaidőben foglalkoztatni azt ezt igénylő munkavállalókat.

A törvény értelmében: „61. §  (3) A munkáltató a munkavállaló ajánlatára a gyermek négyéves koráig – három vagy több gyermeket nevelő munkavállaló esetén a gyermek hatéves koráig – köteles a munkaszerződést az általános teljes napi munkaidő felének megfelelő tartamú részmunkaidőre módosítani.”

Ez azt jelenti, hogy 6 órában továbbra sem kötelesek alkalmazni a kisgyermekeseket a cégek, a napi 4 órás formát azonban – elméletileg – biztosítaniuk kell számukra, ha kérik. Idáig ezzel a lehetőséggel gyermekük 3 éves koráig élhettek a szülők.

Hazánkban sok szülőnek – jellemzően anyáknak - okoz komoly fejtörést a hosszú munkaórák összehangolása a bölcsődék, óvodák nyitva tartásával. Ha a jelen szabályozást be is tartják a munkáltatók, családok ezreinek a válláról kerülhet le súlyos teher.

Kapcsolódó cikkeink:

Kép: Oksana Kuzmina / shutterstock

 

Megosztom FacebookonKüldés e-mailben