Sokat gondolkodtam milyen időjárás táblát készítsek a csoportomnak. Fontosnak tartottam, hogy megjelenjen az aktuális évszak, a hét összes napja, az öltözködés, az időjárás és ezek mellett persze azt is, hogy a gyerekek szívesen részt vegyenek az időjárás jelentésben, kellőképpen motiváltak legyenek. A tervezés során kitűzött céljaim közé tartozott az esztétikai érzékenység, az igényesség formálása az időjárás tábla színeivel, kivitelezésével egyaránt.
A gyerekekkel minden reggel megbeszéljük milyen az idő. Elsősorban nagycsoportosokat választok, őket pedig arra ösztönzöm, hogy önállóan, bátran mondják el az aznapi időjárás jelentést. A középsősöket, kiscsoportosokat pedig az elhangzottak megjelenítésébe szoktam bevonni.
Időjárás jelentést segítő kérdéseim a gyerekek felé:
- A hét hányadik napja van ma? Hogy nevezzük azt?
- Milyen évszak van?
- Milyen az idő odakinn?
- Hogyan öltöztél fel reggel, amikor elindultál?
A dominók a hét napjait jelképezik, melyek segítenek a sorszámok gyakorlásában (pl. A hét első napja). A hétvégét ugyan nem az óvodában töltjük, azonban arra gondoltam a gyerkőc fejében így könnyebben összeáll a kép. Továbbá fejleszthetjük a memóriájukat is, ha hétfőn visszagondolunk a hétvégi időjárásra. Hétfőnként az időjárást jelző kártyákat (1-5. nap) képpel megfordítva szoktuk feltenni, ami segít abban, hogy melyik nap következik. A gyerekek kiválaszthatják az éppen aktuális időjárásnak megfelelő képet, melyek egy kulcskarikára vannak felfűzve, így könnyen lapozható. Ezek közül válogathatnak: napos, szeles, borús, havas, esős, felhős.
Napközben a gyerekek – főleg a kiscsoportosok – szívesen játszanak a mágneses öltöztetővel, ami egyfajta gyakorlójátékként is funkcionál. Remek lehetőség a ruhadarabok nevének, színének gyakorlására, illetve a réteges öltözködés elsajátítására. A ruhadarabok között minden évszaknak megfelelő ruházat megtalálható, melyeket kis tárolókban tartunk, külön a kislány és külön a kisfiú ruháit. A tábla használatba vételekor megbeszéltük a gyerekekkel, hogy az időjárás jelentés részét nem szabad forgatni, piszkálni, mert akkor nem tudjuk visszanézi az előző napokat. Meglepő módon nagyon jól reagáltak, megértették a kérést, illetve ezáltal az önfegyelmük is fejlődhet.
Elkészítése röviden:
Az interneten keresgéltem nagy felbontású, hasonló stílusú képeket, amiket kinyomtattam, lelamináltam, majd kulcskarikára fűztem. Fehér bútorlapot bekereteztettem, aztán a megfelelő helyre belevertem képakasztókat, majd ráragasztottam a dominókat, és a (boltban vásárolt) mágnes táblákat is a bútorlapra.
A „Keressük a Legkreatívabb óvónőt” pályázatra beérkezett cikk.
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértőnk, vagy ha egyszerűen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)