Gyerekek fejlődése

A mai világ kétségtelenül más információkkal bombázza a gyerekeket, mint a korábbi, amelyre a mostani felnőttek visszaemlékeznek. Milyen a modern gyermekkor és jobb-e a réginél? Milyen változásokkal jár a gyermekek fejlődésére nézve az, hogy egy információ alapú társadalomban nőnek fel? Miben nyilvánul meg a modern eszközhasználat hatása a gyerekek képességeiben és viselkedésében? És mindez hogyan hat a fejlődő agyra?
A modern világ, amelyben élünk, hatással van agyunk szerkezetére is, és különösen igaz ez a gyermekekre. A digitális kor szülöttei kevesebbet mozognak, többet ülnek, nagyon sok vizuális inger veszi körül őket, ami többek között kihat az idegrendszer, a szenzo-motoros rendszer, az egyensúlyrendszer működésére és a figyelem mélységére.
Az önállóságra nevelést nem lehet elég korán kezdeni. A cél nem az, hogy minél kevesebb dolgot kelljen a gyerek helyett elvégezni, hanem az, hogy felnőttként elég önbizalommal rendelkezzen ahhoz, hogy képes legyen megállni a saját lábán.
Az egyensúlyérzék fejlődése az anyaméhben kezdődik, és nagyjából 6 éves korig tart. Zavarai sok problémát eredményezhetnek, de néhány hétköznapi, játékos gyakorlattal otthon is jól fejleszthető.
A műanyag kismotor, a tricikli, a futóbicikli majd a végül a rendes kétkerekű mind fontos szerepet játszanak a gyerek mozgásának, idegrendszerének és kognitív képességeinek alakításában.
Számos tanulmány bizonyította már, hogy a zenei képzés javítja a nyelvi készségeket. Nem volt ismert azonban az, hogy a zenei leckék vajon javítják-e az általános kognitív képességeket, jobb nyelvismerethez vezetnek-e, vagy a zene hatása inkább a nyelvfeldolgozásra korlátozódik-e.
Az átlagos fejkörfogat születéskor 35 cm, a fejkörfogat általában 1-2 cm-rel nagyobb, mint a mellkas körfogat és általában 1 cm-t nő havonta az első életévben.
A szülőnek akár már a gagyogás hiánya is feltűnhet, a legtöbben mégis akkor kezdenek gyanakodni, amikor a hasonló korú gyerekek már javában mondókáznak, míg az ő kicsijük még mindig nem szól egy árva szót sem. De vajon honnan beszélhetünk egyszerű fejlődésbeli eltérésről, és mikortól számít kórosnak a beszédfejlődés lassúsága?
A TSMT, az Ayres és az Alapozó terápiához hasonlóan a Sindelar-módszer célja is a részképesség-zavarok időben történő felismerése és kezelése, elsősorban a tanulási nehézségek megismerése céljából.
Freinet nevét hazánkban kevesen ismerik, pedig az általa meghonosított technikák egy része - mint a gyermekek által készített dekorációk vagy az iskolaújság szerkesztése - a mai magyar oktatásnak is szerves részét képezik.
Copyright © 2004-2020. CsaládiNet. All rights reserved - minden jog fenntartva.