Hozzátáplálás tudatosabban 3.

Kissné Duró Ágota - 2021-01-13
Avagy ne spilázzuk túl! Természetesen azoknak az anyukáknak is csak 24 órából áll a napja, akik próbálják tudatosabban táplálni a gyermeküket. Nekünk sincs több időnk, és mi is szeretünk (szeretnénk :) ) aludni, pihenni is. Mindössze odafigyelünk pár dologra, és tervezünk.
Hozzátáplálás tudatosabban 3.

Nagyon nagy segítség a mindennapi rohanásban, ha az ember legalább pár napra előre megtervezi, hogy mit fog enni a család. A reggelitől a vacsoráig mindent. Így a bevásárlást is könnyű ehhez igazítani, és tudatosan előre tudunk készülni, ha valamit főzni, sütni kell (például este felszeletelni a káposztát, reggel pedig már csak párolni kell).

Süthetünk, főzhetünk valamivel többet is, és a maradékot lefagyaszthatjuk, hogy amikor kevésbé sikerül tudatosnak lenni, akkor is egészségeset együnk. És most nem csak a pörköltre vagy a töltött káposztára gondolok! Tulajdonképpen bármilyen húsételt le lehet fagyasztani, sőt, a házi csirkemell sonkát is! Kollégista koromban még édesanyám bablevesét is fagyasztottuk, hogy pénteken is legyen főtt étel ebédre vagy vacsorára. De ugyanígy fagyaszthatók a pogácsák, a kenyerek, zsömlék. Így, ha épp sütni nincs időnk, csak előkapunk egyet, bedobjuk a mikróba/pirítóba és szintén a sajátunkat ehetjük.

És természetesen nem kell az őskőkorban élni. Lehet előre készítettet is venni. Például olyan lekvárt, ami csak az adott gyümölcsöt tartalmazza. Lehet venni nagyon jó, pár összetevős „kencéket” is. Ajvárt, hummuszt, zöldségkrémeket – ezeket is kenhetjük a szendvicsre a jól megszokott margarin helyett. És lehet venni ugyanilyen, adalékoktól mentes tésztaszószokat, sőt már készételeket is.

Nem vagyok a „babakaják” híve, de olykor még ezek is előkerülnek nálunk is. Lekvár helyett például kifejezetten jó lehet, hiszen a legtöbb fajta (ezt is érdemes megnézni!) tényleg csak az adott gyümölcsöt tartalmazza. Vagy például a zöldségeseket ráboríthatjuk kifőtt tésztára, és kész a zöldséges tészta, amiben nincs ízfokozó, nincs túl sok só, vagy cukor.

És ami még nagyon fontos, hogy engedjük el a saját beidegződéseinket! Lehet, hogy szerintünk a krumplis tészta unalmas és csak a menzára való, közben pedig a gyermek jóízűen veszi a szájába, mert rá még nem hatottak a társadalom bélyegei. Ugyanígy abban is lehetünk megengedőbbek, hogy mit társítunk össze. Nálam például a korábban említett házi csirkemell sonkából szinte mindig van a fagyasztóban. És mivel az valójában sült csirke, csak egy kicsit máshogy megsütve, került már paradicsomos tészta tetejére. A gyermek pedig zokszó nélkül megette. Csirke volt, tészta volt, paradicsom volt, sajt volt, más nem érdekelte.

Szóval csak lazán, kedves szülők! Egy kis ráfordítással nagyon sokat lehet nyerni – magunknak is, de ami a legfontosabb, a gyermekünknek.  

Fotó: Lisa Fotios pexels.com-on

Olvasd el cikksorozatunk korábbi részeit is!

Hozzátáplálás tudatosabban

Hozzátáplálás tudatosabban 2.

További cikkeink a témában:

 

Hozzátáplálás: A leggyakoribb táplálási hibák, amiket a szülő elkövethet a baba etetése során

10 dolog, amire fel kell készülnöd, amikor megkezded a hozzátáplálást

Hozzátáplálás és babareceptek- a legfontosabb tudnivalók a baba etetéséről

Mi az a BLW?- A védőnő tanácsai az igény szerinti hozzátáplálásról

Közösségi hozzászólások:
© 2004-2020 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media