Vitamindús táplálkozással az asztma ellen |
|
Az American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine folyóiratban közölt vizsgálat szerint az E vitamin fontos szerepet tölt be a tüdő és az immunrendszer fejlődésében.
Korábbi kutatások is igazolták, hogy azon anyák esetében, akik kevés E vitamint fogyasztottak várandósságuk alatt, a gyermek 2 éves korára nőtt a nehéz, ziháló légzés megjelenésének kockázata. Ezen gyermekek körében 5 éves korukra kortársaikkal szemben kétszer gyakrabban alakult ki asztma.
A kísérletben 1861 gyermek vett részt. Az anyák várandósságuk alatt E vitamin kiegészítést kaptak. A gyermekek egészségi állapotát 5 éves korukban vizsgálva szintén megállapították, hogy egyértelműen jobban szerepeltek a tüdő működését mérő teszteken.
Azonban mivel a vizsgálat során nem lett egyértelműen meghatározva az E vitamin mindenki számára egyaránt ajánlott napi mennyisége, kutatók egyelőre természetes forrásokból javasolják annak pótlását.
Kiegészítők helyett étrendünk legyen növényi olajokban, magvakban, zsírosabb halfélékben, leveleszöldségekben gazdag, s így biztosan megfelelően gondoskodtunk a vitamin pótlásáról.
A hír alapjául a "Mom's vitamin E may affect child's asthma risk" cikk szolgált.
www.orvostkeresek.hu
Hozzászólások (2 - 1)
|
|||||
|
Hahó van ott valaki? | ||||
|
|
|||||
|
|||||
|
Én most vagyok a 8. hónapban, és elkezdődtek a fájdalmaim. Mit tegyek?[/b] | ||||
|
|
|||||


szólj hozzá!
küldés e-mailben





Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!